شناسهٔ خبر: 62243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد:

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری روی ریل پیشرفت

داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه پروژه خط آهن آنتنی مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر در حال انجام است، گفت: این طرح ریلی شامل سه قطعه است که عملیات زیرسازی آن آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ،‌داریوش حسینی با اشاره به اینکه پروژه خط آهن آنتنی مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر در حال انجام است، گفت:این طرح ریلی شامل سه قطعه است که زیرسازی قطعه دوم به طول ۲۱ کیلومتر تکمیل و پیمانکار قطعه اول این پروژه نیز انتخاب و عملیات زیرسازی آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالعات مسیر ریلی اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان توسط یک شرکت کره‌ای در حال انجام است، افزود: در این طرح چند کریدور پیشنهاد شده است، که به این ترتیب استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از طریق راه آهن مرکز به پایتخت متصل می‌شود. وی اضافه کرد:این پروژه با حجم بسیار بالا و برآورد حدود پنج میلیارد دلار جزء بزرگترین پروژه‌های کشور است.

حسینی از برگزاری جلسه‌ای به منظور مکان‌یابی ایستگاه راه آهن شهرکرد با مسئولان ذیرربط خبر داد و ادامه داد:با توجه به مهم بودن محل استقرار ایستگاه راه آهن، لزوم توجه به دسترسی آسان مسافران، سهولت در رفت و آمد و پیش‌بینی توسعه منطقه‌ای در اطراف محل قرارگیری ایستگاه نقاط پیشنهادی جهت احداث ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از نقاط پیشنهادی در جلسه تعداد سه نقطه در محدوده کمربندی شمالی شهر شهرکرد و میدان قمربنی هاشم(ع) انتخاب شد و به منظور بررسی میدانی و بازدید از این نقاط توسط مشاوران و کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: نقاط پیشنهادی امکان‌سنجی ایستگاه راه‌آهن در جهت اتصال به خط قطار سریع‌العسیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

نظر شما