شناسهٔ خبر: 62249 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

مشکلات تعاونی مسکن ارتش قزوین پیگیری می‌شود

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اکنون با صاحبان تعاونی مسکن ارتش مذاکره کرده‌ایم و مذاکرات اولیه به اتمام رسیده است و این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری می‌کنیم تا مشکلاتشان حل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مسعود حق لطفی با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن ارتش قزوین اظهار کرد:تعاونی مسکن ارتش قزوین در سال ۸۰زمینی را در خارج از محدوده‌های شهری خریداری کرد و این زمین کشاورزی است.

وی با بیان اینکه این زمین در روستای باورس واقع است، افزود: هدف از خریداری این زمین تبدیل و تغییر کاربری آن بود تا به داخل محدوده شهری بیاورند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:با توجه به اسناد بالادستی از آنجایی که زمین‌های باورس در محدوده شهرها نیست امکان تغییرکاربری و ساخت و ساز در آن وجود ندارد.

حق لطفی خاطرنشان کرد:در یک مقطعی پیشنهاد شد که این زمین با زمین‌هایی در شهرک مهرگان با ۸درصد معاوضه شود اما از سوی صاحبان تعاونی مسکن موافقت نشد.

این مسئول افزود:خود اهالی روستای باورس با ۶درصد زمین‌هایشان را با زمین در شهرک مهرگان معاوضه کردند و تحویل گرفتند.وی گفت: اکنون با صاحبان تعاونی مسکن ارتش مذاکره کرده‌ایم و مذاکرات اولیه به اتمام رسیده است و این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری می‌کنیم تا مشکلاتشان حل شود.

حق لطفی بیان داشت: تعاونی مسکن ارتش ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعضا دارد که از سال ۱۳۸۱ زمینی را در روستای باورس خریداری کرده‌اند اما بیش از ۱۵ سال است که همچنان با مشکلاتی مواجه هستند و هنوز موفق به خانه‌دار شدن در تعاونی نشده‌اند.