شناسهٔ خبر: 6228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی در نوروز ۹۴ ؛

کاهش ۴۱ درصدی آمار تصادفات خوزستان در نوروز ۹۴/ اجرای طرح‌های فرهنگی به کاهش تصادفات کمک کرد

سفرهای نوروزی در خوزستان مديركل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی در جاده‌ها یکی از دلایل کاهش سوانح رانندگی استان خوزستان در نوروز سال جاری بود.

منوچهر رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارایه گزارشی از عملکرد این اداره در ایام نوروز پرداخت و گفت: آمار تصادفات استان خوزستان در طرح نوروزی (۲۵ اسفند۹۳ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری) در مقایسه با سال قبل ۴۱ درصد كاهش داشته است.

مدیر كل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان، به میزان آمار تصادفات در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در نوروز سال جاری تعداد فوتی‌، جرحی و خسارتی كاهش یافت، به شکلی که طبق مستندات اعلام شده فوتی‌ها ۶۲ درصد، متوفی ۵۷ درصد، جرحی‌ها دو درصد، مجروحان ۲۰ درصد و خسارتی‌ها با ۴۸ درصد كاهش مواجه بوده است که این موضوع نشان از عملكرد موفق وزارت راه و شهرسازی و تمهیدات اندیشیده شده در این باره دارد.

او با بیان این که این میزان آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۴۱ درصدی برخوردار بوده است ابراز کرد: این در حالی است که نوروز سال گذشته میزان تصادفات ۲۴۳ نفر بوده که امسال با کاهش ۴۱ درصدی به ۱۴۳ نفر رسیده است.

راه‌های حادثه خیز را با طرح «میهمان من باش» ایمن كردیم

رحمانی با بیان این که پیش‌ از این كمیسیون ایمنی راه‌ها، محل وقوع تصادف  اغلب خودروها را در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر و مقصدها عنوان کرده بود گفت: همه این سوانح در حالی رخ می دهد كه راننده دچار خستگی و خواب‌آلودگی است. به‌همین‌خاطر نیز استان خوزستان با استفاده از این طرح به راه اندازی غرفه‌های بین راهی در محل‌های حادثه‌خیز به بهانه کاهش خستگی راننده همت گماشت.

مدیر كل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان درباره این غرفه‌های بین راهی توضیح داد: اداره راه و شهرسازی این استان، غرفه‌های بین‌راهی را تحت‌عنوان «میهمان من باش» در راه‌ها و جاده‌های حادثه‌خیز به تناسب فرهنگ همان منطقه دایر كرد. به عنوان نمونه در مناطق عرب زبان «موزیف» و در مناطق بختیاری و لرنشین «سیاه چادر» غرفه‌هایی نصب و با چای و شیرینی‌های محلی از مسافران پذیرایی شد.

وی این اقدام را راهی در راستای كاهش تصادفات جاده‌ای و گام برداشتن در مسیر توسعه فرهنگی دانست که مورد قبول اقشار مختلف جامعه است.

پیش  از این  افشین حیدری مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز گفته بود: در ایام نوروز، ۹ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۲۵ نفر از استان بازدید كردند و این آمار شامل كاروان‌های راهیان نور، حضور مردم با خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی است./

نظر شما