شناسهٔ خبر: 6231 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

تخلیه و بارگیری۴ میلیون تن کالا در بندر کیش/ رشد ۹۷ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در سال ۹۳

بندر تجاری کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود قنبری با تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر طی ۱۲ ماهه سال ۹۳، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع ۳ میلیون و ۸۱۶ هزار تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که ۳۳ درصد بیشتر از مدت مشابه است.

وی اضافه کرد: از ۳  میلیون و ۸۱۶ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته، ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار تن کالاهای غیر نفتی و ۳۰۴ هزار تن کالاهای نفتی است که که به ترتیب ۳۴ و ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را ۱۱۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۱۰۳ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و ۷ هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد که در زمینه واردات ۹ درصد و در زمینه صادرات ۹۷ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر طی ۱۲ ماهه سال گذشته را ۳ میلیون و ۴۰۲ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یکی جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: طی سال گذشته، در مجموع ۳۸۷ هزار مسافر در این جزیره جابجا شدند.

قنبری اضافه کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۲۶۳ هزار و ۵۹ نفر سفر از طریق شناورهای تفریحی نیز در این بندر به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است، بندر کیش با بهره مندی از ۱۴ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۴ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ۷۳۰ هزار مسافر دریایی در سال است.

این بندر با آبخور حداکثری ۷.۵ متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت ۱۲ هزار تن است./

نظر شما