شناسهٔ خبر: 62315 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرينی شهرستان تيران و كرون مطرح شد؛

بازآفرینی شهری گام اول ارتقاء کیفیت زیستی

جلسه محلات هدف و پایلوت و همچنین پروژه‌هایی در قالب بحث بازآفرینی شهری مربوط به شهرهای تیران ، عسگران و رضوان شهر معرفی و مصوب شهرستانی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان ،در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و كرون كه با حضور امیر زاغیان سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان و به ریاست مجید حججی فرماندار این شهرستان برگزار شد، محلات هدف و پایلوت و همچنین پروژه هایی در قالب بحث بازآفرینی شهری مربوط به شهرهای تیران ، عسگران و رضوان شهر معرفی و مصوب شد.

گفتنی است در ادامه جلسه سه محله و سه پروژه، محله مصوب شهر تیران، محله امامزاده و پروژه مصوب آن، بازآفرینی حد فاصل خیابان طالقانی تا خیابان سرپل، محله مصوب شهر عسگران محله شماره یك و پروژه مصوب، بازآفرینی حدفاصل خیابان مطهری تا خیابان چشمه مرغاب و محله مصوب رضوان شهر، محله رضوان شهر قدیم و پروژه مصوب آن، بازآفرینی محور طالقانی تا مطهری تصویب شد.

مجید حججی فرماندار شهرستان تیران در این باره گفت:در این جلسه قرار است كه پروژه و محله‌های هدف به تصویب برسد تا مصوبات استانی آن نیز در اسرع وقت گرفته شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع فرصتی است برای شهرستان تا با انجام سریع و به موقع پروژه‌ها اعتبارات لازم برای شهرستان گرفته شود و در صورت عدم پیگیری، این فرصت برای شهرستان از بین می‌رود.

امیر زاغیان سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این خصوص گفت: ۵۵۲۴واحد مسكونی در رابطه با بازآفرینی شهری به استان اصفهان تخصیص داده شده است.

وی گفت:از ۲۷۰ محله هدفی كه در سطح كشور تعین شده است ده درصد از آن سهم استان اصفهان است و تعدادی از این ۵۵۲۴واحد مسكونی باید در محلات هدف اجرا گردد و در كنار معیشت، زندگی و محل سكونت، باید موضوعات خدماتی نیز به عنوان پروژه بازآفرینی در كنار آن به صورت موازی پیش برود.

زاغیان افزود:اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء كیفیت زیستی ترجمه شود گام اول این كیفیت، ماندگاری است كه به معنای این است كه باید در گام اول جلوی خالی از سكنه شدن محلات هدف گرفته شود و سپس حس تعلق در مردم برای آبادانی بیشتر محله ایجاد كرد.

سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری افزود : در بازآفرینی، موازی با احداث واحدهای مسكونی كه در داخل بافت با تسهیلاتی كه تا سقف ۱۱۰میلیون تومان افزایش یافته، ساخته می شوند باید پروژه‌هایی كه محرك توسعه هستند وسبب فعال شدن محلات می‌گردند تعریف شود.

امیر زاغیان ادامه داد: در بحث بازآفرینی و تهیه طرح بازآفرینی و همچنین برنامه اقدام مشترك محله‌هایی به عنوان محلات هدف انتخاب می‌گردند و تمام ۲۸دستگاه عضو ستاد بازآفرینی چه در سطح ملی،استانی و شهرستانی۳۰درصد اعتبارات عمرانی آنها را باید در بافت فرسود هزینه كنند.

 

نظر شما