شناسهٔ خبر: 62332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

۲ محور اصلی و ترانزیت در شهرستان خرامه در دست اجراست

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بازدید از محورهای شهرستان خرامه گفت: ۲ محور اصلی و ترانزیت در شهرستان خرامه در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بازدید از راههای شهرستان خرامه گفت: ۲ محور اصلی و ترانزیت در این شهرستان در دست اجرا داریم که یکی از این محورها محور خاوران – سروستان – خرامه – ارسنجان – سعادتشهر بطول ۸۵ کیلومتر می باشد که ۵۵ کیلومتر آن زیرسازی شده و در حال بهره برداری است و ۳ کیلومتر باقیمانده از خرامه تا ارسنجان نیز مطالعاتش انجام شده و آماده مناقصه است.

تکاور افزود: این محور منتهی به لار، جهرم و بندرعباس است  و کمربندی شرقی شیراز محسوب می شود و فاصله بندرعباس تا مرکز کشور را ۱۲۰ کیلومتر کاهش می دهد. همچنین شهرهای در طول مسیر مثل خاوران، سروستان و سعادتشهر در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین اذعان داشت: محور اثرگذار دیگری که در شهرستان خرامه در دست اجراست محور خرامه – نی ریز می باشد که میانبری به سمت سیرجان و کرمان به حساب می آید. ۴۰ کیلومتر از  این محور از خرامه به سمت نیریز در دست اقدام است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

تکاور در پایان افزود: بخشی  از راههای روستایی شهرستان خرامه نیز که قبلا زیرسازی و آسفالت شده به بهره برداری رسیده و بخش دیگری نیز در دست اقدام می باشد. تعداد دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

نظر شما