شناسهٔ خبر: 62338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تأکید بر روحیه جهادی در جهت توسعه استان صورت گرفت؛

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان

جلسه مدیرکل و معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با آیت ا... یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت : روحیه جهادی باید به مدیران و کارشناسان تزریق شود و کار کلیدی در دستان شماست و در جهت توسعه استان گام بردارید .

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد : زیرساخت هایی که توسط راه و شهرسازی استان صورت می گیرد فاکتور مهمی در توسعه استان به شمار می آید و راه، امنیت جاده ای، مسکن و توجه به بافت فرسوده و حاشیه نشینی حرف اول را می زنند و زیر ساخت توسعه استان است و اینها مایه آرامش مردم هستند .

وی به بحث بافت فرسوده در استان اشاره کرد و افزود : بافت های فرسوده باید هرچه سریعتر جمع و جور شود و از محرک ها در راستای بافت استفاده کرد تا بتوانیم هرچه سریعتر شاهد اقدامات خوبی نیز در این حوزه باشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن ابلاغ پیام وزیر محترم راه و شهرسازی، در خصوص مسکن مهر و بازآفرینی شهری به ارائه گزارش وضعیت پروژه های عمرانی در راه و شهرسازی استان پرداخت و اظهار داشت : چهاراصل مهم در سیاست اداری مد نظر مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی هست که شامل احترام به قانون و کار قانونی کردن، کار فراتر از قانون یا همان کار اخلاقی کردن، خادم بودن و رعایت حقوق مردم است .

وی به بحث اهمیت حوزه ایثارگری پرداخت و افزود : در راه و شهرسازی استان سعی برآن شده است که به حوزه ایثارکری بیشتر توجه شود و این اداره کل در سالهای متوالی توانسته در حوزه دفاع مقدس در استان رتبه برتر را از آن خود کند .

وی در خصوص تصادفات در استان گفت : آمار تصادفات در استان تحت تأثیر یک فاکتور بسیار مهم به نام فرهنگ رانندگی است که طبق آخرین آمار ۹۰ درصد رانندگانی که تصادف می کنند سطح سواد آنان دیپلم و زیر دیپلم است که این آمار نشان دهنده این است که باید به فکر کیفیت آموزش در بین رانندگان عزیز باشیم .

در این جلسه گزارش کاملی در خصوص موضوعات مسکن مهر شامل تعداد افتتاحات و اعتبارات هزینه شده در پروژه های زیربنایی و روبنایی و موضوعات بازآفرینی شهری و سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده ارائه شد .

 

نظر شما