شناسهٔ خبر: 62378 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد:

چکC یک فروند ایرباس ۳۲۱ به وسیله متخصصان داخلی

شرفبافی در جمع مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ (ایران‌ایر) اعلام کرد که به دست متخصصان داخلی یک فروند ایرباس ۳۲۱ این شرکت که پس از برجام وارد کشور شده، به طور کامل چک C شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، فرزانه شرف‌بافی در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل، اظهار کرد: خوشبختانه متخصصان داخلی ما در طول سال‌های گذشته به درجه علمی و فنی قابل توجهی رسیده است که می‌توان با استفاده از آن بخش زیادی از نیازهای تعمیراتی کشور را در داخل انجام داد. یکی از این موارد به ایرباس ۳۲۱ برجامی هما بر می‌گردد که پس از تکمیل سیکل پروازی اش برای اورهال وارد بخش تعمیرات شد و پس از ۱۰ روز به طور کامل تعمیر اساسی شده و برای ادامه‌ پرواز آماده شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیاز تعمیراتی ایران‌ایر در داخل کشور انجام می‌شود، توضیح داد: ما در حوزه تعمیرات توان فنی لازم را داریم. تنها نیاز به وارد شدن برخی قطعات وجود داشت که پیش از آغاز تحریم‌های جدید این نیاز تا حد ممکن برطرف شد و بخش قابل توجهی از قطعات مدنظر ما به ایران رسید.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: ما در طول سال‌های گذشته توانسته‌ایم توانایی قابل توجهی در دور زدن تحریم‌ها پیدا کنیم و در دوره جدید نیز با وجود آنکه شرایط دشوار است، اما امیدواریم که این توان به ما کمک کند تا نیاز ایران‌ایر را برطرف کنیم.

شرف‌بافی با بیان این‌که در حال حاضر این شرکت هواپیمایی ۶۵ فروند هواپیما دارد، اظهار کرد: از این هواپیماها در حال حاضر تنها فقط ۲۶ فروند پرواز می‌کنند و از این تعداد نیز ۱۶ فروند به هواپیماهای برجامی باز می‌گردند. این در حالی است که آمریکا تمامی این هواپیماها را تحریم کرده، ولی با این وجود ما به حرکت خود در مسیر قبلی ادامه می‌دهیم./

نظر شما