شناسهٔ خبر: 62383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تاکید کرد:

نگهداری راه‌ها برای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای الزامی است

جلسه به مناسبت فراررسیدن هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری كاركنان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی به همراه مسئولین تشكل‌های صنفی حمل ونقل استان با استاندار خراسان شمالی دیدار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی تاکید کرد و گفت:مجتمع‌های بین راهی در ماندگاری مسافران تاثیر زیادی دارند بنابراین باید به ساخت بیشتر این مجتمع ها اهمیت داد.

محمدعلی شجاعی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در ارتقای خدمات به مردم اظهار داشت:نگاه و رویکرد ما، حمایت از بخش خصوصی است زیرا این موضوع یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد:با ارائه سیاست های تشویقی می توان بیشترین بهره را از بخش خصوصی بردو بایستی از تمامی ظرفیت‌های حوزه راه و شهرسازی استفاده کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی های این حوزه را جبران کنیم.

در این دیدار همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ، نگهداری راه‌ها را از رسالت‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت:نگهداری راه‌ها برای ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای الزامی است اما در این زمینه چه در منابع ملی و چه منابع استانی با کمبود رو به رو هستیم. علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: اجرای پروژه های مربوط به نگهداری راه ها، امری هزینه بر است و امید می رود در این باره توجه لازم مبذول شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی روستایی استان از راه مناسب و آسفالته از میانگین کشوری پایین تر است گفت:در این زمینه نیازمند اعتبار ویژه هستیم تا بتوانیم در این شاخص به میانگین کشوری برسیم. بدیعی مقدم بیان كرد: در این استان ۷ هزار و ۵۳۹ راننده با به کار گیری از توان ۴ هزار ناوگان باری در جابه جایی كالا مبادرت دارند که سالانه ۳.۵ میلیون تن كالادر استان توسط ناوگان حمل و نقل باری جابه جا می شود.

وی گفت:بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ راننده هم با به کارگیری ۱۵۷دستگاه اتوبوس، ۲۹۱دستگاه مینی بوس و ۲۶۷دستگاه سواری کرایه‌ای در امر جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند.

بدیعی مقدم اظهار داشت:این استان به لحاظ وجود واحدهای تولیدی بزرگ همچون پتروشیمی، آلومینا، فولادگستر و سیمان جایگاه ویژه‌ای در زمینه جابه‌جایی بار و محصولات صنایع دارد.

وی با اشاره به اعتراضات و اعتصابات رانندگان در سال جاری اظهار داشت:خوشبختانه این امر در این استان به خوبی مدیریت شد و اکنون بخش زیادی از مطالبات رانندگان همچون بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی پاسخ داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد:در طرح زمستانه راهداری ۲۲ اکیپ راهداری با به کارگیری ۲۶۵ دستگاه ناوگان،خدمت رسانی به مسافران عبوری از استان را بر عهده دارند.بدیعی مقدم با اشاره به فعالیت ۲۱راهدارخانه و وجود ۲۱گردنه در استان گفت: ۶۷۱کیلومتر گردنه تحت پوشش خدمات راهداری استان است.

نظر شما