شناسهٔ خبر: 6239 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی در گفتگو با پایگاه خبری وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تقسیط بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت فرودگاه‌ها/ اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها برای همکاری با ایران بعد از بیانیه سوییس

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با تدبیر وزیر راه و شهرسازی اختلاف نظر ایرلاین‌ها با شرکت فرودگاه‌های کشور برای میزان بدهی پرداختی برطرف شده است گفت: بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بابت خرید سوخت و همچنین به شرکت فرودگاه‌های کشور بابت عوارض فرودگاهی تقسط شده و به تدریج در حال پرداخت است.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضیت بدهی ایرلاین‌ها به وزارت نفت بابت دریافت سوخت هواپیما اظهار کرد: بر اساس توافق ایرلاین‌ها با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بدهی شرکت‌های هواپیمایی تقسیط شده و به تدریج در حال پرداخت است. میزان بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود که بر اساس روال عادی در حال پرداخت است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: از اواخر سال گذشته ایرلاین‌ها هزینه سوخت خود را به صورت نقدی پرداخت می کنند تا به تدریج بدهی‌های گذشته خود را تسویه کنند.

وی درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور بابت عوارض فرودگاهی نیز گفت: درباره نحوه محاسبه و میزان این بدهی اختلاف نظری بین ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاه های کشور وجود داشت که با  تدبیر وزیر راه و شهرسازی این اختلاف نظر برطرف و مبنای محاسبه این بدهی تعیین شد.

اسعدی سامانی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور بر سر نحوه محاسبه بدهی و میزان آن به توافق رسیدند بدهی ایرلاین‌ها تقسیط شد و چک‌های خود را به شرکت فرودگاه‌ها ارائه دادند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تاثیر صدور بیانیه سوییس در صنعت حمل و نقل هوایی با بیان اینکه صدرو این بیانیه فقط تاثیر روانی بر صنعت ایجاد کرده نه اجرایی گفت: بعد از صدور بیانیه مشترک ایران و ۵+۱ برخی از شرکت‌های سازنده قطعات، تعمیرکنندگان هواپیما و غیره تماس‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برقرار کردند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های فعال در صنعت حمل و نقل هوایی بعد از صدور بیانیه اخیر علاقمندی خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند، گفت: حتی بسیاری از شرکت‌هایی که در گذشته پاسخ ایمیل‌ها را نمی‌دادند اکنون خودشان به شرکت‌های هواپیمایی ایمیل ارسال کردند. /

نظر شما