شناسهٔ خبر: 62394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بهره‌برداری بیست هزار واحد مسکن مهر در استان خراسان شمالی

جلسه مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی خراسان شمالی به جهت ارائه گزارش عملکرد با استاندار خراسان شمالی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان به‌ اتفاق اعضای شورای حمل و نقل استان با استاندار جدید خراسان شمالی و معاونین وی دیدار و در خصوص پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و پروژه‌های حمل‌ونقلی بحث و تبادل ‌نظر کردند.

مصطفی زاده در این دیدار به بخش مسکن مهر استان اشاره کرد و افزود:سهم استان ما از مسکن مهر حدود ۲۴هزار واحد است که از این تعداد ۲۰ هزا واحد به بهره‌برداری رسیده است و ۴ هزار واحد باقی مانده است.

وی اظهار داشت:از تعداد ۴هزار واحد مسکن مهر امیدواریم بتوانیم ۱۰۰۰واحد مسکن را تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان بدهیم و ۳هزار واحد دیگر نیز دارای مشکل هستند که درصدد رفع مشکلات این پروژه‌ها هستیم.

مصطفی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به بافت فرسوده استان پرداخت و گفت:۳۰درصد جمعیت شهر بجنورد که شامل ۲۱۷ هزار نفر جمعیت است در روستاهای اطراف شهر بجنورد و در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

وی به برنامه ششم توسعه در بحث محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و افزود:در این برنامه باید ۲۷۰ محله در کشور تحت پوشش این محلات قرار گیرند که از این تعداد ۳۹ محله در استان ما قرار دارند.

مصطفی زاده اضافه کرد:در سال ۹۶ ،۷ محله به مساحت تقریباً ۳۰۰ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و مقرر است در سال ۹۷ تعریف پروژه در ۷ محله براساس برنامه های اقدام مشترک که توسط فرمانداران شهرهای بجنورد ،شیروان و اسفراین باید ارائه شود اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود:اداره کل راه و شهرسازی استان توانست در سال ۹۷ ، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه‌ای که دیگر دستگاه‌های  استان نتوانستند در موعد مقرر جذب کنند را جذب کند و به شبکه راه‌های استان اختصاص دهد که انشاءالله با این اقدام بتوانیم شاهد رونق در بخش راه های روستایی باشیم.

وی اضافه کرد:در استان‌ خراسان‌شمالی آزادراه نداریم،۱۷کیلومتر بزرگراه ،۱۱۰۰کیلومتر راه‌اصلی و فرعی ،۴۷۰۰کیلومتر راه‌های روستایی که از این میزان راه روستایی ۲۰۰۰ کیلومتر آسفالت شده و ۲۷۰۰کیلومتر خاکی و شوسه است و در کل ۷۵پروژه راه به طول ۷۰۰کیلومتر در استان در دست ساخت داریم.

نظر شما