شناسهٔ خبر: 62402 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

لزوم تشکيل کميته مشترک فعالان حمل ونقل هوايی/ اولویت شهر فرودگاهی تکمیل ترمینال سلام است

علی رستمی مديرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمينی (ره) گفت: با تشکيل يک کميته مشترک ميان شرکت فرودگاه‎ها، شرکت شهر فرودگاهی امام خمينی (ره)، سازمان هواپيمايی کشوری، شرکت‎های هواپيمايی و فعالان بخش خصوصی اعم از دانشگاه‎ها و شرکت‎های دانش‎بنيان می‎توانيم با همدلی و همفکری به رشد و توسعه صنعت حمل ونقل هوايی کمک کنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: شرایط امروز کشور به نحوی است که در تمام حوزه‎های آن نیازمند افزایش همدلی و هم‎افزایی هستیم. ما در سایه همدلی می‎توانیم انتقادات و پیشنهادات را بگوییم و بشنویم و کارهای بزرگی را در صنعت رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش‎های در تیررس تحریم‎ها، صنعت هوایی است، گفت: همین همدلی و با هم بودن می‎تواند موجب هم‎افزایی شود و کاری کند که حتی بتوانیم به جاهایی برسیم که در گذشته، با وجود تلاش‎های فراوان به آنها نرسیدیم؛ از جمله آن کارهای مشترکی است که می‎توانیم با شرکت‎های دانش بنیان به منظور تولید تجهیزاتی که امروز در داخل کشور تولید نمی‎شود، پیش بریم.

رستمی با بیان اینکه خیلی از ظرفیت‎ها در قوانین و مصوبات ما وجود دارد که می‎توان برای توسعه صنعت حمل ونقل هوایی به کار گرفت، افزود: ما باید با تشکیل کمیته مشترکی بین شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‎های هواپیمایی و فعالان بخش خصوصی صنعت حمل و نقل هوایی اعم از دانشگاه‎ها و شرکت‎های دانش بنیان، با ایجاد همدلی و همفکری راهکارهای مناسبی را پیدا کنیم تا در شرایط پیش رو ضمن اینکه از کند شدن حرکت توسعه صنعت پیشگیری کنیم بلکه بر سرعت آن نیز بیفزاییم.

وی در مورد اولویت‎های شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: اولین اولویت ما تکمیل و بهره‎برداری از ترمینال سلام است و امیدواریم تا آخر امسال شاهد افتتاح این ترمینال باشیم ضمن اینکه در کنار آن چندین پروژه دیگر هم داریم که امکان دارد قبل از ترمینال سلام افتتاح شوند.

وی ادامه داد: از مهمترین سیاست‎های پیش روی‎مان توجه به استفاده از تولیدات داخلی است تا بتوانیم از وابستگی بکاهیم و در این زمینه به حمایت از شرکت‎های دانش بنیان خواهیم پرداخت.

نظر شما