شناسهٔ خبر: 62407 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران خبرداد:

اتمام پروژه نصب ۱۸۷۹ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در سال آینده/ تخلفات جدیدی ثبت می‌شود

دوربین مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به عنوان شرکت پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور از اتمام این پروژه ملی در سال آینده خبر داد و گفت: همکاری خوبی با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور ناجا در این پروژه داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین بذرافشان مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرای فرمان امام (ره) در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه این شرکت در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به نصب ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در دستور کار این شرکت اظهار داشت: ماموریت این شرکت در فاز اول نصب ۱۸۷۹ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور بود که امیدواریم در سال آینده نصب این تعداد دوربین به پایان برسد و در فاز بعدی ۲۰۰۰دوربین به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب ۲۰۰۰سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با روش پیمان BOT با پیش‌بینی هزینه هزار میلیارد تومان از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌‌‌ای برای اجرا در سال آینده تعقیب می‌شود و در این فاز خدمات دیگری علاوه بر شناسایی و ثبت تخلفات جدید، تردد و سرعت ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران تصریح کرد: در فاز اول با رقم قرارداد ۵۳۵ میلیارد تومان، به شرکتی با قابلیت ارائه خدمات زیرساختی نیاز بود که باتوجه به جدید بودن این فناوری در کشور شرکت مبین ایران موفق اخذ پروژه با روش EPC شد. اما در فاز دوم مناقصه برگزار می‌شود.

بذرافشان گفت: هدف‌گذاری ما برای شکل‌گیری ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و تقویت آن‌ها بوده است. که برخی قطعات سخت افزاری به صورت وارداتی اما تمام مباحث نرم افزاری با توان داخلی تهیه شده است. 

وی با اشاره به چابکی و عملکرد بالای شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به پروژه ملی نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور گفت: در شرایط تحریم مشکلات متعددی برای اجرای فاز دوم نصب دوربین‌‌‌‌های جاده‌‌‌ای پیشرو داریم، به طوری که برخی از این دوربین‌‌‌‌‌ها از کشورهای اروپایی و کشور چین وارد می‌‌‌‌شود بنابراین در این حوزه با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران بیان داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این پروژه همکاری خوبی داشته است و در دریافت سهم شرکت از جرایم با مشکل مواجه نشده‌ایم. مهمترین مشکل ما بحث تحریم‌ها و افزایش سه برابری قیمت دلار بود که هیچ یک از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به دریافت ارز از سامانه نیما نشدند.

این مقام مسئول یادآور شد: ۲۰۰۰دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور با هدف کاهش فواصل دوربین‌های موجود در ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی کشور نصب خواهند شد و انتظار می‌رود مدت این قرارداد هفت ساله باشد. 

بذرافشان خاطرنشان کرد: اطلاعات دوربین‌‌‌ها در اختیار دو نهاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران بیان داشت: به دنبال ورود به عرصه سامانه‌های هوشمند درون‌شهری هستیم.

نظر شما