شناسهٔ خبر: 62422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بهره برداری از محور درگز-كبكان-دوغايی صورت می‌گیرد؛

با حفر سه تونل فاصله درگز –قوچان کاهش ۶۰ کیلومتر کم می‌شود

محمد پارسا معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی وضعيت پروژه های راهسازی شهرستان درگز تشریح و از کاهش فاصله این شهرستان با قوچان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد پارسا در خصوص وضعيت محور جديد درگز- كبكان – دوغايي گفت: اين محور از درگز آغاز و پس از عبور از ارتفاعات الله اكبر و روستای خادمانلو در سه راهي دوغايي به محور اصلي مشهد – قوچان متصل مي شود.

وي افزود: با ساخت اين مسير جديد، فاصله درگز – قوچان ۶۰ كيلومتر نسبت به مسير فعلی كوتاهتر خواهد شد و با توجه به كوهستانی بودن منطقه که نظر به اينكه براي عبور از ارتفاعات الله اكبر نياز به حفر سه دستگاه تونل به طول ۴۰۷۰ متر است، جهت ساخت و بهره برداری از محور فوق نياز به اعتباري بالغ بر ۸۰۰ ميليارد تومان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوي در تشريح اقدامات انجام شده در اين محور تصریح کرد: در قطعه اول عمليات اجرايي از شهر درگز به طول ۱۵ كيلومتر آغاز  شده و تا سه راهي چاپشلو زيرسازي، آسفالت آن به طول ۵/۷ كيلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است و از سه راهی چاپشلو تا سه راهي داغدار عمليات زيرسازي به اتمام رسيده و بزودی شاهد اجراي آسفالت آن خواهيم بود .

وی با اشاره به اينكه طول قطعه دوم ۱۵ كيلومتر بوده كه  از ارتفاعات ا... اكبر عبور مي نمايد و در اين قطعه سه دستگاه تونل وجود دارد كه بزرگترين آن ۳۷۷۰ متر مي باشد، تصريح كرد: در اين قطعه حفاري ۹۰۰ متر از تونل ا... اكبر و عمليات زيرسازي قسمتي از مسير اجرا شده است؛ همچنين عمليات زيرسازي و آسفالت راه دسترسي به تونل كه در مسير راه روستايي امامقلي – خادمانلو مي باشد آغاز گرديده  و در حال حاضر پيمانكار مشغول زيرسازي و آسفالت محور مي باشد كه ۴ كيلومتر آن آسفالت و مورد بهره برداري قرار گرفته است و با اتمام اين قسمت ضمن دسترسي مناسب به محل تونل، روستاهاي زيادي از نعمت آسفالت برخوردار خواهند شد.

وي در ادامه گفت: به منظور بررسي وضعيت اجرايي پروژه ها و تسريع در انجام عمليات  فوق، جلسه اي در مورخ۱۰ آذرماه ۹۷ در دفتر مديركل راه و شهرسازي با حضور پيمانكاران و مشاورين برگزار شد كه در اين جلسه تصميمات خوبي گرفته شد و پيرو آن نيز جلسه اي در مورخ ۱۳ آذرماه ۹۷ با حضور نماينده محترم شهرستان و نمايندگان اداره كل راه و شهرسازي در دفتر وزير محترم راه و شهرسازي برگزار شد و دستورات لازم از طرف مقام عالي وزارت به معاونين ذيربط صادر شد. همچنين جلسه اي در مورخ ۱۸ آذرماه ۹۷ با حضور فرماندار محترم شهرستان درگز در دفتر معاونت محترم مهندسي و ساخت  اداره كل راه و شهرسازي تشكيل و مشكلات پروژه هاي شهرستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي اظهار اميدواري كرد: با پيگيري هاي انجام شده و تخصيص اعتبار لازم شاهد تكميل و بهره برداري پروژه هاي عمراني در شهرستان درگز باشيم.

نظر شما