شناسهٔ خبر: 62444 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران در غرب کشور و سواحل خزر با ورود سامانه بارشی/ پایدار شدن جو در اغلب مناطق کشور از روز چهارشنبه

آب و هوا- هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، زاگرس شمالی و البرز مرکزی و غربی و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شد که بارش در مناطق گرمسیر همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، زاگرس شمالی و البرز مرکزی و غربی و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شد که بارش در مناطق گرمسیر همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف باشد.

این وضعیت تا بعدازظهر سه شنبه در این مناطق تداوم خواهد یافت.

همچنین روز سه شنبه در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور نیز بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه اوایل روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و در این روز در اغلب مناطق کشور جو به نسبت پایدار بوده که می‌تواند با توجه به انباشت آلاینده‌ها، تا حدی موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در روز پنجشنبه در شهرهای صنعتی شود.

شایان ذکر است امروز از بعدازظهر و اوایل شب تا بعدازظهر فردا بیشینه بارش در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، شمال خوزستان، شمال زنجان و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود که با توجه به بارش باران می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف و مه گرفتگی موجب اختلاف در تردد جاده‌های کوهستانی و مرتفع زاگرس شمالی و البرز مرکزی و غربی شود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما