شناسهٔ خبر: 62476 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی برای فصل زمستان صورت گرفت:

برگزاری تمرين سالانه زمستانی در فرودگاه تبريز

فرودگاه تبریز مديرکل فرودگاه‎های استان آذربايجان شرقی از برگزاری تمرين سالانه زمستانی در فرودگاه بين المللی شهيد مدنی تبريز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاهای استان آذربایجان شرقی، تمرين زمستانی فرودگاه تبریز با حضور معاون عملیات هوانوردی و مدیر کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر کل فرودگاههای آذربایجان شرقی، معاونین و حراست فرودگاه های استان و پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی این اداره کل در فرودگاه تبریز برگزار شد.

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در اين خصوص گفت: تمرین سالانه زمستانی، همه ساله در آستانه فرا رسیدن فصل بارندگی و سرما به منظور هماهنگي ميان ارگان‎ها و ايمن‎سازي پروازها در شرايط بارش برف و شرایط نامساعد جوی و جلوگيري از تأخيرات احتمالي به منظور پاکسازي و يخ‎زدايي از سطوح پروازي به هنگام بارش برف با حضور و هماهنگی کارکنان آتشنشانی و هدایت زمینی و با بکارگيري همه امکانات موجود برگزار شد.

وي افزود: تمرين انجام شده با تجهيزات کامل شامل یک دستگاه مایع پاش، يک دستگاه اوره‎پاش دو منظوره، چهار دستگاه تیغه برف روبی، دو دستگاه برف خور رولبا و سه دستگاه خودروي ناظر از ابتداي باند تا انتها و با آرايش مخصوص اجرا شد.

گفتنی است؛ پس از پایان این تمرین جلسه اي به منظور ارزيابي ميزان آمادگي تجهيزات و امکانات عمليات زمستاني برگزار شد.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این جلسه با اشاره به آمادگی کامل فرودگاه تبریز گفت: عملکرد فرودگاه تبریز در برفروبی سال گذشته بسیار خوب بوده و امسال نیز با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می رود.

 در ادامه حمید حاجی بیگی مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید به آمادگی جسمانی پرسنل ایمنی فرودگاه افزود: برگزاری تمرین های مختلف در طی سال و حفظ آمادگی کارکنان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه های کشور در کنار بهره مندی از تجهیزات روز را زمینه اصلی حضور موفق در مواقع بحرانی دانست.

نظر شما