شناسهٔ خبر: 62544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز خبر داد؛

تشکیل جلسه ناظران عالی استان در شهرستان البرز/ همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین

جلسه رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز از برگزاری جلسه ناظران عالی ساختمان در شهرستان الوند با حضور دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، داود رحمانی در این جلسه که با حضور عبدالرزاقی رییس اداره توسعه مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی، نمایندگانی از فرمانداری و شهرداری های شهرستان البرز، دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان و همچنین ناظران عالی ساختمانی استان در محل اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز برگزار شد، گفت: اجرای نظارت عالیه بر احداث ساختمان ها نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه های متولی در این حوزه است.

وی افزود: ضرورت اجرای درز انقطاع در ساختمان ها از جمله موضوعات بسیار مهمی است که با توجه به مقررات ملی ساختمان و همچنین مصوبات هیات چهار نفره استان در دستور کار سازمان ها قرار گرفته و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

رحمانی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود، مخاطرات اجرای نماهای رومی در ساختمان ها و پیروی از الگوهای متناسب با اقلیم و هویت معماری ایرانی اسلامی در سیما و منظر شهری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر اجرای سیاست های کنترلی و نظارتی، پرداختن به موضوع نظام تشویق و تقدیر از مهندسان و مالکانی که تلاش خود را برای رعایت مقررات ملی ساختمان و همچنین ارتقای کیفیت در احداث بناهای خود بکار می گیرند نیز از جمله راهکارهایی است که می تواند بهبود کیفیت زندگی شهری را در پی داشته باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین گفت: امیدواریم با مشارکت دستگاه های اجرایی در شهرستان، بتوانیم حضور موثری در جشنواره داشته و گام دیگری در جهت ارتقای وضعیت ساخت و ساز برداریم.

نظر شما