شناسهٔ خبر: 62549 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

نقش بازارگاه‌های الکترونیک در شفاف‌سازی حمل‌ونقل بار

بازارگاه الکترونیک یک فعال حوزه بازارگاه‌های الکترونیک حمل‌ونقل کالا، توسعه این صنعت را موجب افزایش شفاف‌سازی و رفع مشکلات صنعت حمل‌ونقل کالا عنوان کرد و گفت: با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روند حضور علاقه‌مندان بازارگاه‌های الکترونیکی تسهیل شده است

علی‌اکبر کرمی مدیرعامل بازارگاه الکترونیک آی پین بار که در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل  و صنایع وابسته شرکت کرده بود ضمن تبریک به خبرنگاران به مناسبت هفته حمل‌‌و‌نقل بیان کرد: شرکت شبکه جامع رانندگان نزدیک به یک سال پیش با  سرمایه اولیه نزدیک به ۳ میلیارد تومان باهدف کمک به شفاف‌سازی در حوزه حمل‌ونقل، رفع مشکلات و ایجاد اتاق شیشه‌ای برای صنعت حمل‌ونقل تأسیس شده است.

وی افزود: شروع این کار با مشکلات فراوانی روبرو بود اما همکاری و پشتیبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌منظور ایجاد بستر صدور مجوز اعلان بار باعث شد مشکلات راه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیک برطرف شود.

این فعال حوزه بازارگاه الکترونیک حمل‌و‌نقل بار، بزرگ‌ترین مشکل صنعت حمل‌ونقل را گران تمام شدن هزینه لجستیک برای صاحبان بار، رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: انفورماتیکی شدن به فرایند شفاف‌سازی حمل‌ونقل کالا سرعت می‌بخشد و به همین خاطر استقبال زیادی از آی پین بار شده است به‌طوری‌که روزانه صدها راننده از طریق وب‌سرویس‌هایی که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اختیار این شرکت قرار داده اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه «راز ماندگاری بازارگاه‌های الکترونیک حمل‌ونقل بار در به‌روز بودن است» گفت: موفق به بهره‌برداری از اولین سامانه اتوماسیون ترابری ویژه کارخانجات و صنایع بزرگ شده‌ایم که مدیریت صنعت لجستیک از مواد اولیه تا محصول نهایی را مدیریت می‌کند.

مدیرعامل بازارگاه الکترونیک آی پین بار عنوان کرد: تا این لحظه نزدیک به  ۲۰ هزار راننده فعال خودروهای سنگین  و نیمه سنگین، هزاران صاحب کالا و ۱۰۰ ها شرکت حمل‌ونقل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین روزانه تا ۲۰۰ محموله در سامانه اعلام بار منتشر می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سرویس در روز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روند حضور علاقه‌مندان بازارگاه‌های الکترونیکی در بازار ساده‌تر شده است و با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی از سوی رسانه‌ها شاهد اعلام آمادگی شرکت‌های مختلف و هلدینگ‌های حمل‌ونقل برای سرمایه‌گذاری هستیم.

این فعال حوزه بازارگاه‌های الکترونیک حمل‌‌ونقل بار یادآور شد: اگر راننده‌ای عضو سیستم آی پین بار شود، بیمه بدنه و شخص ثالث با اقساط بدون سود با ۴۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود که این اقدام مورد استقبال رانندگان واقع شده است. همچنین برای هر شرکت، تابلو اعلام بار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا بدون نگرانی نسبت به داده‌های اطلاعاتی و مشتریان خود از سامانه برخوردار باشند.

کرمی افزود: این سامانه با توجه به وظیفه اصلی خود یعنی شفاف‌سازی، پلتفرمی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند قیمت کرایه‌ها، سهم شرکت‌های حمل‌ونقل، سهم و دستمزد رانندگان، مبالغ پرداختی و سایر مبالغ الحاقی قانونی را رویت کنند و به‌طورکلی هیچ مسئله پنهانی بین صاحبان بار، شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان از طریق این سامانه وجود ندارد.

نظر شما