شناسهٔ خبر: 62555 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه های امروز ۲۸ آذر می‌خوانید

وزارت راه و شهرسازی شیشه‌ای می‌شود

مطبوعات وزیر راه و  شهرسازی روز گذشته، یک روز پرکار داشت و می‌توان گفت به تمامی شقوق حمل و نقل کشور سرکشی کرد. اما نکته جالب او و معاونانش در سخنرانی‌هایشان تنها یک چیز بود: شفافیت و اینکه وزارت راه و  شهرسازی را قرار است در اتاقی شیشه‌ای قرار دهند. همین امر باعث شد تا امروز روزنامه‌های مختلف شیشه‌ای شدن این وزارتخانه را با تاکیدی خاص مورد توجه قرار دهند به گونه‌ای که روزنامه"تجارت" با برگزیدن تیتر «سازمان راهداری در اتاق شیشه‌ای» این موضع را به صراحت بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را می‌خوانید:

آفتاب یزد

علیرغم افزایش سرسام آور قیمت‌ها، مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرد:

افزایش وام مسکن بعید است!

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن بعید به نظر می‌رسد، گفت: در شرایط کنونی در صورت افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق یکم، بانک با کسری منابع مواجه می‌شود. ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن ، با اشاره به برنامه ریزی بانک مسکن برای ارائه وام به متقاضیان گفت: بانک مسکن همواره در حال رصد شرایط بازار مسکن است، حال ما متناسب با توان بازپرداخت اقساط گروه‌ها، پیشنهادات را برای افزایش سقف تسهیلات به بانک مرکزی ارائه می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل اتفاقات چند ماه گذشته در حوزه اقتصادی کشور و کاهش توان و قدرت اقتصادی جامعه و گروه هدف، شاید در این مقطع نتوانیم اقدام خاصی در حوزه افزایش تسهیلات مسکن صورت دهیم، اما دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم از مسیرهای دیگر به متقاضیان کمک کنیم.

تجارت

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

سازمان راهداری در اتاق شیشه ای

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با انجام اقدامات مختلف و برنامه‌های ویژه جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته می‌شود. عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای برای جلوگیری از افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اظهار کرد: طی نامه‌ای به دولت درخواست شد دبیرخانه کمیسیون راه‌ها در استانها از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای منتقل شود زیرا به لحاظ کاری از ارتباط نزدیکتری به حوزه ایمنی برخوردارند.

وی افزود: با صورت گرفتن این اقدام و سایر اقدامات ویژه انتظار می‌رود جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته شود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چگونگی پیش‌بینی و اقدام در اجرای برنامه راهداری زمستانی امسال پیش از وقوع بحران، گفت: باید توجه داشت در صورتیکه اقدامات راهداری زمستانی پیش از شروع بارش‌ها به خوبی انجام نشود غافلگیر خواهیم شد به همین دلیل به استانهای سردسیر تکلیف شده است تا اقدامات قبل از بارش را با هماهنگی سازمان هواشناسی انجام دهند.

پیام زمان

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تحریم ها، استقلال کشور را هدف گرفته اند

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف تحریم‌ها، مقابله با استقلال کشور است و شرکت‌هایی که در حوزه حمل و نقل هدف تحریم بودهاند، شرکتهای تأثیرگذار در ارتقای عزت ملی محسوب می‌شوند. محمد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل یک فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل است، گفت: ایجاد این صندوق در قانون پیش بینی شده بود که دو هفته قبل اساسنامه آن در هیات دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، برای تشکیل این صندوق، ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع از سرفصل هایی که قانونگذار تعیین کرده، به منظور پشتیبانی از حوزه حمل و نقل اختصاص می یابد، افزود: هدف تحریمهای اخیر، مقابله با استقالل کشور است؛ شرکت هایی که هدفتحریم بوده اند، مجموعههایی تأثیرگذار در ارتقای عزت ملی هستند، بنابراین برای مقابله با تحریم، باید بدون مالحظه، کل کاستی های بخش حمل و نقل را با استفاده از فرصت های علمی و پژوهشی داخل کشور برطرف کنیم.

خراسان

قربانی، نماینده بجنورد خبرداد:

دستور ۱۰۰ میلیاردی برای محور بجنورد- گلستان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از دستور سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به محور بجنورد- گلستان خبر داد. به گزارش خراسان،  قربانی با بیان این مطلب افزود: طی مکاتبه با معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و دیدار با «پورمحمدی» از وی درخواست کردم از محل اصلاح و جا به جایی بودجه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به محور بجنورد- گلستان تخصیص یابد.

 وی گفت: «پورمحمدی» پس از این گفت‌وگو، نامه دستور برای اقدام به تخصیص این مبلغ را به مدیر راه و ترابری وزارت راه و شهرسازی داد و پس از آن نامه دستور را خودم به او تحویل دادم. وی تصریح کرد: هنگام تحویل نامه به مدیر راه و ترابری  «خادمی» مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز حضور داشت و با نشان دادن دستور صادر شده از او خواستم تمام مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان را ویژه محور بجنورد- گلستان تخصیص دهد.

تعادل

"تعادل" بررسی می‌کند

راز ناکامی فرودگاه‌های ایران در جذب مسافر

نیمه‌های آذرماه سال جاری رییس‌جمهوری طی حکمی، فرودگاه شاهرود را فرودگاه بین‌المللی معرفی کرد و بر همین اساس، فرودگاه شاهرود به جمع ۹ فرودگاه دیگر بین‌المللی کشور پیوست.در این میان و با افزایش تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، این سوال مطرح می‌شود که آیا فرودگاه‌های بین‌المللی در ایران، در حوزه فعالیتشان موفق بوده‌اند که یک فرودگاه دیگر هم به لیست آنها اضافه شده است؟

براساس معیارهای موجود در صنعت هوانوردی، موفقیت یک فرودگاه بین‌المللی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، جذب هرچه بیشتر مسافر و موفقیت در‌ بازاریابی و بازارسازی است، شاخص‌هایی که تاکنون فرودگاه‌های ایران نتوانسته‌اند در آن سهم قابل قبولی ایفا کنند.در حال حاضر و به دلیل نبود مدیریت مناسب بر فرودگاه‌های کشور، بسیاری از فرودگاه‌ها زیان‌ده هستند و فقط چند فرودگاه از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، شیراز و امام خمینی (ره) اقتصادی و سودده محسوب می‌شود و درآمد این فرودگاه‌ها هزینه آنها را پوشش می‌دهد و هزینه‌های سایر فرودگاه‌های زیان ده هم از محل درآمد فرودگاه‌های اقتصادی و منابع شرکت فرودگاه‌های کشور اداره می‌شود.

صمت

توسعه شبکه ریلی، فقط بـا "ریل ملی"

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور می‌گوید این شرکت، با خرید ۱۵هزار تن ریل ملی از ذوب‌آهن، تامین نیازهای ریلی از داخل کشور را کلید زده و از این پس برای پروژه‌های ریلی، فقط از ریل ملی استفاده خواهد شد.خیرالله خادمی در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در پیش از انقلاب اظهار کرد: طول شبکه ریلی کشورمان در سال ۵۷، ۴هزار و ۵۶۵ کیلومتر بود که درحال‌حاضر این رقم به ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر رسیده و بیش از ۹هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن در مسیرهای فرعی و اصلی در ۴۰ سال انقلاب، ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش طول آزادراه‌های کشور در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۵۷ طول آزادراه‌های کشور ۲۵۷ کیلومتر بود که امروز به ۲۴۰۰ کیلومتر رسیده و هزار و ۱۶۷ کیلومتر هم در حال اجرا است و در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما