شناسهٔ خبر: 62566 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تیم جدید وزارت راه و شهرسازی مشتاقانه در حال حل مسایل حمل و نقل جاده‌ای است/اقدامات لجستیکی را شرکت‌ها و انجمن‌ها انجام دهند/۴۸ میلیاردتومان از بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است/تلاش برای تشکیل پیمان منطقه‌ای در حوزه ترانزیت

گزارش آخر هفته اسکن ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور با اسکنر جاده‌ای، مناقصه قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت برگزار شد،راهداری لاستیک را با استفاده از نرم‌افزار بین رانندگان توزیع می‌کند،پوشش بیمه تکمیلی برای ۷۰۸ هزار راننده خودرو سنگین از ابتدای امسال تاکنون و رونمایی از طرح جامع منظر راه‌های کشور در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته از عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

لاریجانی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری اعلام کرد:

تیم جدید وزارت راه و شهرسازی مشتاقانه در حال حل مسایل حمل و نقل جاده‌ای است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تیم جدید وزارت راه و شهرسازی مشتاقانه در حال حل مسائل مختلف حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان است گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا مشکلات حمل و نقل جاده‌ای را از طریق قانونگذاری و دیگر ابزار ها حل کند.

علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری در سالن همایش‌های صدا و سیما که به همت سازمان راهداری و حمل و نقل حمل و نقل جاده‌ای برپا شد، با تبریک این روز به تمامی دست اندرکاران این حوزه تصریح کرد: بسیاری از تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی در ماه‌های گذشته برای طرح مشکلات و مسائل خود به مجلس مراجعه می‌کردند که بنده تاکید کرده بودم تا مشکلات انها شنیده و پیگیری شود تا حل شوند.

رییس دستگاه قانون گذاری کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از توسعه کشور برعهده سیستم حمل و نقل است افزود: یکی از شاخص‌های مهم در بررسی کشورهای توسعه یافته موضوع نظام حمل و نقلی است و توسعه این مساله در کشور ما نیز برعهده شما قرار دارد.وی با اشاره به اینکه کمتر بنگاهی را می‌توان یافت که حمل و نقل در آن موضوعیت نداشته باشد اظهار کرد: آنقدر این مساله موثر است که اگر خللی در عملکرد آن ایجاد شود مشکلات گسترده‌ای برای کل جامعه به وجود خواهد آمد.

وزیر راه و شهرسازی پس از استماع نظرات فعالان حوزه حمل و نقل گفت

اقدامات لجستیکی را شرکت‌ها و انجمن‌ها انجام دهند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند تحول اساسی در نظام حمل و نقل هستیم گفت: در این خصوص به جای دولتی فکر کردن به کار و مسئولیتی که بر عهده ما است فکر می‌کنیم.

محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل، راهدار، و رانندگان، پس از استماع نظرات فعالان حوزه حمل و نقل اظهار داشت: علی‌رغم برخورداری از ظرفیت و بازار، فاقد قدرت کارآمد لجستیکی هستیم.وی افزود : به خاطر گرایش‌ها و تفکرات گوناگون با در نظر گرفتن شرایط زمانی نتوانستیم از قدرت لجستیکی برخوردار شویم لذا نرخ بازدهی و قدرت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری زیبنده نیست.

اسلامی تصریح کرد: نیازمند تحول اساسی هستیم و به یاری حق انجام می‌شود. در این زمینه دولتی فکر نمی‌کنیم بلکه به کار و مسئولیتی که بر عهده ماست فکر می‌شود.وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اینکه عده‌ای در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، زین پس تعطیل می‌شود و باید بیندیشیم نیاز فوری ما چیست.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ میان‌بخشی بین وسایل نقلیه و رانندگان تاکید کرد: باید یک سازمان‌دهی جدید ایجاد کنیم.اسلامی ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های کشور را در اولویت خواند و گفت: برخی فکر می‌کنند ایمن‌سازی فقط نصب دوربین‌های ثبت تخلف است اما هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر جاده شامل ناوگان برای افزایش راندمان، ارتقای ایمنی، شناسایی گلوگاه‌ها، افزایش نرخ بازدهی و کاهش تلفات است.

حسن‌نیا مطرح کرد؛

۴۸ میلیاردتومان از بیمه تکمیلی رانندگان پرداخت شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با انجام اقدامات مختلف و برنامه‌های ویژه جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته می‌شود.عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای جلوگیری از افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اظهار کرد: طی نامه ای به دولت درخواست شد دبیرخانه کمیسیون راه ها در استان ها از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شود زیرا به لحاظ کاری از ارتباط نزدیک‌تری به حوزه ایمنی برخوردارند.

وی افزود: با صورت گرفتن این اقدام و سایر اقدامات ویژه جلوی رشد تصادفات رانندگی از بهمن ماه امسال گرفته خواهد شد.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چگونگی پیش بینی و اقدام در اجرای برنامه راهداری زمستانی امسال پیش از وقوع بحران، گفت: باید توجه داشت در صورتیکه اقدامات راهداری زمستانی پیش از شروع بارش‌ها به خوبی انجام نشود غافلگیر خواهیم شد به همین دلیل به استان های سردسیر تکلیف شده است تا اقدامات قبل از بارش را با هماهنگی سازمان هواشناسی انجام دهند.

وی تصریح کرد: به استان ها اعلام شده است که خط قرمز نگهداری راه‌ها در راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها است.حسن نیا در ادامه آغاز هفته حمل و نقل را به خانواده بزرگ حمل و نقل کشور تبریک گفت و افزود: توجه به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده ای که سهم بزرگی در اقتصاد کشور ایفا می کند مجبوریم که امروز بتوانیم بخشی از سیاست های سازمان را در اختیار جاده ها قرار دهیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

تلاش برای تشکیل پیمان منطقه‌ای در حوزه ترانزیت

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی ایران گفت: با همکاری وزارت امور خارجه به دنبال تشکیل یک پیمان منطقه‌ای در حوزه ترانزیت هستیم.شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته ضمن تبریک روز حمل‌ونقل، به ارائه تاریخچه‌ای از این روز پرداخت و گفت: ۲۶ آذرماه سال ۶۱ رانندگان عزیز با دستور بنیانگذار انقلاب راهی بنادر کشور شدند و اقدام به تخلیه و بارگیری کالاها کردند و به دلیل این اقدام جهادی آنها امروز را در تقویم به مناسبت روز حمل و نقل ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در طول چهل سال گذشته رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل همواره همراه دولت بوده‌اند ادامه داد: حضور گرم رانندگان و دست‌اندرکاران حمل و نقل کمک به رفع کاستی‌های موجود بوده است.آدم‌نژاد با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های حمل و نقلی در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲۶۳ مجموعه دولتی و بخش خصوصی حضور داشتند که ۹۰ درصد آنها از مجموعه ها و شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی بودند و این نشانگر گستردگی صنعت حمل و نقل در کشورمان است.

اسکن ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور با اسکنر جاده‌ای

رئیس آزمایشگاه فنی مکانیک خاک از اسکن ۲۰ هزار کیلومتر از راه های کشور توسط دستگاه اسکنر جاده‌ای خبر داد.سیدرضا حسینی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه مبنی بر عملکرد دستگاه اسکنر جاده ای گفت: این دستگاه با توجه به دقت بالا موفق به اسکن ۲۰ هزار کیلومتر از راه های کشور شده است.

وی افزود:  اسکن این حجم از راه های کشور عمده استان ها را تحت پوشش قرار داده است. رئیس آزمایشگاه فنی مکانیک خاک خاطرنشان کرد: برای تهیه برنامه  نیاز به داده های صحیح است. در زمینه مدیریت روسازی دو مساله عمده یکی ناهمواری و دوم وضعیت ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآورد شد: وضعیت ظاهری با اسکنرهای های جاده ای انجام می شود. این دستگاه با سرعت بلا اطلاعات  ترک هایی با عرض ۱ میلیمتر، قیر زدگی، چاله و شیار ها را برداشت می کند.

میرشفیع در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته:

مناقصه قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت برگزار شد

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته خبر داد: قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت به طول ۸.۵ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار به مناقصه رفته است و به زودی با مشخص شدن برنده، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.سید حسین میرشفیع ضمن حضور در نمایشگاه بین المللی حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته در خصوص آزادراه قزوین- رشت گفت: قطعه باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت به طول ۸.۵ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار به مناقصه رفته است و با مشخص شدن برنده مناقصه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تکمیل شدن این قطعه را موجب حذف ترافیک موجود در شهر رودبار دانست و افزود: بیش از ۵.۵ کیلومتر از قطعه پایانی را پل و تونل تشکیل می‌دهد که با در نظر گرفتن هزینه‌های بالای اجرا و مسائل فنی و جغرافیایی در این محدوده عملیات اجرایی با تاخیر مواجه شد.معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها همچنین پیشرفت فیزیکی آزادراه کنارگذرجنوبی تهران را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: تمام تلاش ما این است تا این آزادراه سال آینده در عید غدیر خم زیرعبور ترافیک قرار گیرد و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از ترافیک پایتخت ناشی از عبور وسایل نقلیه ترانزیتی از بین خواهد رفت.

عضو هیئت ­عامل سازمان راهداری گفت:

راهداری لاستیک را با استفاده از نرم‌افزار بین رانندگان توزیع می‌کند

عضو هیئت ­عامل سازمان راهداری گفت: سازمان راهداری در بخش توزیع لاستیک خودرو‌های سنگین، ­ فقط­­ از طریق انجمن‌ها کمک می‌کند­، اما تهیه این لاستیک‌ها به عهده این سازمان نیست و وظیفه وزارت صنعت است.فرامرز مداح با اشاره به این که سازمان راهداری در بخش توزیع لاستیک خودرو‌های سنگین، ­ فقط­­ از طریق انجمن‌ها کمک می‌کند­، اما تهیه این لاستیک‌ها به عهده این سازمان نیست و وظیفه وزارت صنعت است، به مطلب افزود: سازمان راهداری لاستیکی که از طرف وزارت صنعت در اختیار این سازمان قرار گرفته باشد را صرفا از طریق نرم افزاری که برای این کار ایجاد شده است بین رانندگان توزیع می‌کند، اما سازمان راهداری همچنان منتظر است تا لاستیک‌های وارداتی به دستش برسد.

وی گفت: سازمان راهداری همچنان برای توزیع لاستیک با کمبود مواجه است و تعداد لاستیک‌هایی که وزارت صنعت در اختیار راهداری قرار داده نیاز رانندگان کشور را تامین نمی‌کند و ما امیدواریم که در کوتاه مدت براساس قول‌هایی که به ما داده شده دوباره تعدادی از لاستیک‌هایی را که وزارت صنعت گفته در انبار‌ها وجود دارد در اختیارمان قرار دهد تا بین رانندگان توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری اعلام کرد؛

پوشش بیمه تکمیلی برای ۷۰۸ هزار راننده خودرو سنگین از ابتدای امسال تاکنون

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۸ هزار راننده خودرو سنگین و همسرانشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و ثبت نام رانندگان همچنان ادامه دارد.محمد تیموری با اعلام این که از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۸ هزار راننده خودرو سنگین و همسرانشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی قشر زحمت‌کش رانندگان خودرو‌های سنگین،­ بحث نداشتن بیمه تکمیلی بود که با تلاش‌هایی که در چند ماهه اخیر توسط سازمان راهداری انجام گرفته همزمان با ولادت امام رضا (ع) در مرداد ماه امسال مقرر شد که ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان خودرو‌های سنگین و همسرانشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.وی گفت: در ایران در بخش حمل و نقل مسافری، ​ ۱۱۸ هزار راننده وجود دارد که پیش از این،­ از نعمت بیمه تکمیلی برخودار شده بودند، اما در طرح جدید با توجه به وجود ۴۵۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا قرار بر این شد که شرکت بیمه گر با باز کردن ظرفیت ۹۰۰ هزار نفری­ همه ­این رانندگان عزیز را به همراه همسرانشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری افزود:​ تاکنون ۷۰۸ هزار نفر از رانندگان و همسرانشان با ثبت نام در این طرح تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و نکته مهم این بیمه،­ برای رانندگان این است که برای دریافت آن هیچ هزینه اضافه‌ای نباید پرداخت کنند و همه ­هزینه آن از طرف شرکت‌های حمل و نقل پرداخت می‌شود.

وحید تشکری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد :

رونمایی از طرح جامع منظر راه‌های کشور در سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته

مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از رونمایی طرح جامع منظر راه‌های کشور در سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت خبر داد.

وحید تشکری مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته، همچنین برنامه‌ها و اقدامات این شرکت در حین نمایشگاه اظهار داشت: در این راستا شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور نیز امسال همچون دوره‌های قبلی با سرلوحه قراردادن شعار عملكردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور پرقوت كلیه بخش‌های این مجموعه و بخش خصوصی مرتبط با شركت را انجام داد. بدین منظور از تمامی امكانات موجود استفاده كرده تا از فرصت نمایشگاه در جهت اهداف كلان شركت بهره‌مند شود. ارائه گزارش عملكرد شركت در زمینه ساخت و توسعه انواع راه‌ها، اقدامات و نوآوری‌ها و برنامه‌ها و چشم‌اندازها امری است كه در نمایشگاه حمل‌ونقل به آن توجه ویژه شده است.

نظر شما