شناسهٔ خبر: 62594 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از راهداران خبر داد

فراهم کردن آمد و شد امن برای مردم تکلیف ماست/ ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری افزوده شد/رونق صنایع ساختمانی و حمل‌ونقل داخلی از قراردادهای جدید وزارتخانه

اسلامی راهداری وزیر راه و  شهرسازی با اشاره به الحاق بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: این اتفاق موجب رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت روز راهدار در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ضمن تبریک این روز به راهداران سراسر کشور گفت: کاری که شما عاشقانه، مظلومانه و بی‌منت انجام می‌دهید قطعاً نزد خداوند از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شما جان خود را هدیه می‌کنید برای اینکه جان مردم را حفظ کنید کار شما کار ارزشمندی است و خود یک عبادت است دولت به شما افتخار می‌کند.

اسلامی با اشاره به هفته حمل‌ونقل گفت: شایسته است که ما بهترین‌ها را به همه فعالان حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل جاده‌ای رانندگان عزیز ناوگان حمل‌ونقل زمینی، کامیون داران، حمل‌ونقل مسافری و تمامی کسانی که در فرآیند زندگی مردم ایفای نقش می‌کنند هدیه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وظیفه این وزارت خانه اساساً متصل به زندگی مردم است و کیفیت‌بخشی به این زندگی موجب رضایت آن‌ها می‌شود. ارتقای رضایت مردم و کیفیت خدمات نیز وظیفه وزارت راه و  شهرسازی است. ما وظیفه‌داریم با طراحی استاندارد جاده‌ها و اجرای آن و بهسازی و بهینه‌سازی مستمر آن وسیله آمدوشد امن و ایمن را برای مردم فراهم کنیم و این وظیفه را برای خود نه یک مأموریت اداری بلکه تکلیف می‌دانیم.

اسلامی با اشاره به لزوم ایمن‌سازی راه‌ها گفت: امیدوارم بتوانیم با همه مقدوراتی که در اختیار است هر آنچه در توان داریم را به بحث ایمنی راه‌ها اختصاص دهیم به‌ویژه که امروز شاهد اختتام پروژه ایمن‌سازی گارد ریل محور تهران- کرج – قزوین بودیم.

وی افزود: این محور از یک سیستم جداکننده پیشرفته و ایمن بهره‌مند شد.

الحاق ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری کشور

وزیر راه و  شهرسازی با اشاره به نوسازی تجهیزات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: امروز صبح ما شاهد الحاق بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری کشور بودیم که رقم بسیار خوبی از آن به استان قزوین اختصاص پیداکرده است.

وی ادامه داد: تجهیزات نو برای راهداران و مردم ما یک نقطه قوت و اطمینان است که بتوانند مأموریت خود را شایسته‌تر انجام دهند.

اسلامی تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها  را برای ارتقای کیفیت روحی و خدمت‌گذاری راهداران در دستور کار دانست و گفت: امروز شاهد دو نمونه از راهدارخانه‌های تجهیز شده بودم که کار باکیفیتی در آن‌ها انجام‌شده بود.

وی ضمن اشاره به لزوم توجه به نیروی انسانی تصریح کرد: قراردادهای منعقدشده صنایع تولید داخلی را تقویت می‌کند و موجب ارتقای تولید و ایجاد اشتغال در حوزه‌های پشتیبان صنعت حمل‌ونقل می‌شوند که این سیاست در اشکال گوناگون و رویه‌های مختلف در دست اقدام قرار دارد.

این عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: در روزهای آینده ما شاهد عقد قراردادهای جدید در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای با صنایع مربوطه خواهیم بود.

اسلامی مسئله مسکن در کشور نیز اشاره کرد و اظهار کرد: از این پرتو باید بتوانیم این پروژه‌ها را که شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور می‌شود در استان‌ها پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: هم صنایع ساختمانی و هم حوزه حمل‌ونقل از این سیاست‌های جدید بهره خواهند برد به تولید و اشتغال کمک خواهند کرد.

 

 

نظر شما