شناسهٔ خبر: 62619 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه راهور ناجا خبر داد:

حوادث رانندگی به نسبت رشد ترددها کاهش یافته است/ نیازمند اقدامات اثرگذارتر و قوانین بازدارنده‌تر هستیم

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: طی سال‌های گذشته علی رغم افزایش ترددها تعداد حوادث کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمدحسین حمیدی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات خوبی با هماهنگی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در حال انجام است و به طور حتم باعث پوشش دهی و رفع نقاط ضعف می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرا نظارت‌ها هماهنگ‌تر می‌شود، افزود: طی سال‌های گذشته علی رغم افزایش ترددها تعداد حوادث کاهش داشته است اما کافی نیست و باید به حداقل ممکن برسد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در صورت ادامه روند قبلی تعداد ۲۸ هزار و ۷۰۰ کشته حوادث رانندگی باید به عدد ۹۰ هزار کشته می‌رسید اما طی ۱۰ سال گذشته با انجام اقدامات اثربخش شاهد کاهش تعداد تلفات به حدود ۱۶ هزار نفر در سال گذشته بودیم.

سردار حمیدی با اشاره به روند افزایشی تصادفات رانندگی از نوروز امسال تا کنون تصریح کرد: نیازمند اجرای اقدامات اثرگذارتر و وضع قوانین بازدارنده‌تر هستیم.

 وی تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی سرعت غیرمجاز رانندگان در راه‌های روستایی و فرعی بدون در نظر گرفتن سطح ایمنی این نوع راه‌ها که از حداقل ایمنی نسبت به سایر جاده ها برخوردارند، است. رفع این مشکل مستلزم اقدام مشترک بین پلیس و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی باعث می‌شود که  آیین‌نامه ها به طور مرتب به روز رسانی شوند.

نظر شما