شناسهٔ خبر: 62680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

احداث تونل زره در چهارمحال و بختیاری/ اجرایی شدن یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری

داریوش حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی از روند حفر و احداث تونل زره بازدید کرد و گفت:احداث این تونل به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری است که با یک‌هزار و ۴۰۰ متر طول در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری،در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند حفر و احداث تونل زره گفت: احداث این تونل به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری است که با یک‌هزار و ۴۰۰ متر طول در دست اجراست.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ کیلومتر از حفاری این تونل انجام و مابقی نیز تا نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید. حسینی اظهار داشت:با بهره‌برداری از این طرح بیش از ۵ نقطه حادثه خیز و پرخطر حذف و جاده اصلی شهرکرد به سمت سد کارون ۴ و استان خوزستان ۲۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

وی گفت: این تونل در زیر کوه سوخته و گردنه زره در حال حفاری است که با بازگشایی تونل زره، افزایش تردد جاده ای از مسیر شلمزار، ناغان، کارون ۴ و ایذه، بار ترافیکی بروجن به لردگان کاهش پیدا می کند.

حسینی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاری، تجهیز و امین سازی این تونل از اعتبارات ملی خبر داد و افزود: نیمه نخست سال آینده این تونل بازگشایی می شود.
مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری گفت: برای تکمیل پروژه در دست احداث جاده کمربندی بین شهرستانی شهرکرد به سامان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسینی افزود:این اعتبار به منظور تملک اراضی حاشیه جاده و معارضات نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار این جاده نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر یک‌روزه به استان چهارمحال وبختیاری از روند اجرای طرح های در دست احداث استان بازدید کرد.

نظر شما