شناسهٔ خبر: 62721 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور طی امروز و فردا/ افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل از چهارشنبه

آب و هوا- هواشناسی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، عبور متناوب موج تراز میانی جو سبب ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف طی امروز در شمال غرب و غرب کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، عبور متناوب موج تراز میانی جو سبب ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف طی امروز در شمال غرب و غرب کشور شد.

برای فردا سه‌شنبه در شمال شرق و نیمه شرقی کشور و همچنین استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان این شرایط سبب خیزش بادهای شدید خواهد شد. همچنین طی فردا و روز چهارشنبه وزش باد جنوبی سبب افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و استان اردبیل می‌شود.

امروز و فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین شرق تنگه هرمز هم مواج است.

لازم به ذکر است سامانه بارشی جدید اوایل روز پنجشنبه از غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف در غرب و شمال غرب کشور می‌شود. روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تهران امروز آسمانی نیمه ابری داشت که در بعدازظهر به میزان افزوده خواهد شد و در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده باران همراه با وزش باد وجود دارد و فردا این شرایط به صورت آسمانی کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز ۱۰ درجه بالای صفر بود و پیش‌بینی می‌شود فردا کمینه دما در ایستگاه مهرآباد ۲ درجه بالای صفر باشد.

گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر امروز لقب گرفت و سردترین مرکز استان هم صبح امروز شهرکرد با دمای ۱۳ درجه زیر صفر بود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما