شناسهٔ خبر: 62730 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت

افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت در هفته اول اسفند/موانع و مشکلات قطعه رشت – آستارا در دست بررسی قرار دارد

اسلامی راه‌آهن وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه راه‌آهن قزوین-رشت در هفته اول اسفند افتتاح می‌شود گفت: موانع و مشکلات قطعه رشت – آستارا در دست بررسی قراردارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از راه‌آهن قزوین-رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌آهن قزوین –رشت جزو ۵ پروژه‌ای است که دولت برای اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی وعده‌اش را داده بود.

وی افزود: طی سال‌های قبل شهرستان‌های همدان، کرمانشاه و ارومیه به‌عنوان مراکز سه استان به شبکه ریلی متصل شدند و شهرستان‌های رشت و تبریز به‌عنوان مراکز استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی در آینده به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

وزیر راه و  شهرسازی بابیان اینکه پروژه راه‌آهن قزوین- رشت تاکنون با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومان به نرخ ثابت اجراشده است، گفت: نکته حائز اهمیت اجرای خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر را افزایش می‌دهد.

اسلامی نسبت به آغاز عملیات اجرایی قطعه رشت-آستارا ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: این پروژه قابلیت اتصال شبکه ریلی ایران به آسیای میانه و  اروپا را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر این که در حال بررسی موانع و مشکلات این مسیر ریلی هستیم تا در موعد مقرر افتتاح شود، به ادامه مسیر ریلی قزوین - رشت به بندرانزلی و سپس آستارا اشاره کرد و گفت: اجرای این مسیر به حداقل ۴۸ ماه کاری نیازمند است که در این خصوص برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم، اظهار کرد: بیشترین توسعه خطوط ریلی کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رقم خورده است. 

اسلامی و گروه همراه پس از بازدید از خط آهن در دست ساخت این مسیر، برای بررسی ادامه اجرای این طرح به استان گیلان سفر کرد. 

نظر شما