شناسهٔ خبر: 62744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمين ستاد بازآفرينی شهری شهرستان نجف آباد مطرح شد؛

احداث ۵۵۰۰ واحد مسكونی در محلات هدف بازآفرينی استان اصفهان/ تخصيص ۵۳ ميليارد تومان جهت امر بازآفرينی شهری استان

جلسه در پنجمين ستاد بازآفريني شهري شهرستان نجف آباد محلات صالح آباد، قلعه سفيد گلدشت، جنوب محور خيابان امام كهريزسنگ، محله پشت مسجد جوزدان، محله پايين دهق و محله نادری و آسياب علويجه به عنوان محلات اولويت دار در بحث بازآفرينی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، پنجمين جلسه ستاد بازآفريني شهري شهرستان نجف آباد با حضور ايمان طاهر معاون مسكن و بازآفريني شهري اداره كل راه وشهرسازي، مجتبي راعي فرماندار شهرستان ، امير زاغيان رييس ستاد هماهنگي بازآفريني شهري  راه وشهرسازي و شهرداران شهرهاي نجف آباد، جوزدان، دهق، گلدشت و كهريز سنگ در محل فرمانداري نجف آباد برگزار شد.

راعي فرماندار شهرستان به عنوان رييس ستاد بازآفريني شهري شهرستان در ابتدا با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه بازآفريني شهري در شهرهاي مورد نظر گفت: با توجه به انتظارات مردمي در شهرستان به منظور پيگيري جهت بازسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده و معابر شهري و نظر به اهميت نقش بازآفريني در شهرستان اين مقوله نگاه ويژه اي را مي طلبد كه در اين زمينه دستگاههاي اجرايي و خدمات رسان عضو اين ستاد لازم است نهايت همياري و همكاري را براي رسيدن به اهداف بازآفريني در شهرستان مد نظر داشته باشند.

وي با اشاره به اقدام شهرستان در جهت تصويب برنامه جامع اقدام مشترك در بازآفريني شهرستان گفت: خوشبختانه اقدامات اوليه، قويا در شهرستان در حال پيگيري است و ظرفيتها و بودجه و منابع مالي مناسبي بدين منظور اختصاص يافته كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

راعي با توجه به مصوبات قبلي ستاد از شهرداران خواست تا محلات اولويت دار خود را در اين امر معرفي نمايند كه در اين خصوص محلات صالح آباد، قلعه سفيد گلدشت، جنوب محور خيابان امام كهريزسنگ، محله پشت مسجد جوزدان، محله پايين دهق و محله نادري و آسياب علويجه معرفي شد.

ايمان طاهر معاون مسكن و بازآفريني شهري اداره كل راه وشهرسازي با حضور در اين جلسه در ادامه بيان داشت: خوشبختانه شهرستان نجف آباد در زمينه برگزاري ستادهاي شهرستاني و اقدامات بازآفريني عملكرد خوبي داشته و هماهنگي بين دستگاهي در شهرستان نيز حائز اهميت است و انتظار مي رود تا جزو پيشتازان بازآفريني شهري در استان باشند.

وي خاطر نشان ساخت: مقوله بازآفريني با  نوزايي متفاوت است چراكه در نوزايي اسراري بر حفظ كالبد نيست ولي در بازآفريني هدف حفظ فضاهاي كالبدي و محله هاي تاريخي و ماندگاري افراد در محله ها و نوسازي و بهسازي محلات با فرهنگهاي خاص خود است .

طاهر افزود: عليرغم وجود معضلات داخلي جهت تهيه قير در كل كشور استان توانسته است بيش از ۲۵۰۰ تن قير مربوط به بازآفريني دريافت نمايد كه ۴۰۰ تن آن به شهر نجف آباد اختصاص يافته كه تا پايان ديماه به شهرداري تحويل خواهد شد.

وي گفت: با توجه به ابلاغيه اخير مقام عالي وزارت بابت اجراي خدمات زيربنايي و روبنايي محلات هدف استان مبلغ  ۵۳ ميليارد تومان بودجه در حوزه بازآفريني به اين امر اختصاص يافته كه شرط پرداخت آن اجراي اقدامات دستگاهها مطابق با برنامه جامع اقدام مشترك هر محله مي باشد و مقرر است تا نسبت به احداث ۵۵۰۰ واحد مسكوني در محلات هدف و با تسهيلات۱۱۰ ميليون توماني دوران مشاركت با سود ۹ و ۱۸ درصد در اختيار مردم، نسبت به امر بازآفريني در سطح استان اقدام نماييم.

وي تاكيد داشت كه امر بازآفريني ريشه مردمي دارد و مردم بايد در اين اقدام مشاركت و نقش اساسي داشته باشند.

در ادامه امير زاغيان رييس ستاد هماهنگي بازآفريني شهري  راه وشهرسازي استان گفت: اولويت ما در بحث بازآفريني ارتقاء كيفيت زندگي و ماندگاري ساكنين است ودر اين راستا پروژه هاي تعريف شده در شهرستان بايد به تصويب ستاد شهرستان برسد.

وي اظهار داشت: پروژه ها لازم است با جزئيات كامل و لازم در برنامه جامع اقدام مشترك در نظر گرفته شوند و دربازسازي معابر نيز معابر خاكي در اولويت قرار گيرند .

نظر شما