شناسهٔ خبر: 62749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی از وضعيت محورهای ارتباطی صورت پذيرفت:

بازديد سرپرست معاونت استاندار مازندران از راه‌های ارتباطی شرق استان

بازدید سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران به منظور بررسی از وضعيت محورهای ارتباطی شرق استان از فعالیت‌های راهسازی و پروژه‌های در دست انجام با هدف بررسی از وضعیت موجود آنها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، مهندس رازجویان به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی استان و هیات همراه در بازدید خود از محورهای ارتباطی شرق استان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه خاص حمل و نقل و ضرورت توسعه و ارتقای ایمنی در راههای شرق استان به جهت قرارگیری در مسیر زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از نزدیک از فعالیت‌ها و پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در بخش های مختلف راهسازی بازدید کردند و در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفتند.

رازجویان سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این بازدید ضمن اعلام رضایت نسبی از عملیات اجرایی پروژه های در دست اقدام در حوزه راه و شهرسازی در شرق استان عنوان کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از محرومیت و حرکت به سوی توسعه پایدار ایجاد زیرساخت های مناسب در بخش حمل و نقل است.

رازجویان از حمل و نقل جاده ای بعنوان حمل و نقل غالب در استان یاد کرد و افزود : از آنجا که بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور و استان ما از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد، می بایست نگاه ویژه ای به این بخش شود . وی تصریح نمود : خوشبختانه اقدامات موثر و در خور توجهی در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل و نقل در استان انجام و یا در دست اقدام است.

سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اشاره به پروژه های درحال انجام در شرق استان یادآور شد وجود منطقه ویژه ی اقتصادی بندر امیرآباد در منطقه قابلیت های فراوانی ایجاد نموده است که با برنامه ریزی و هدایت درست منابع می توان از این فرصت ها برای توسعه اقتصادی استان بهره برد.

نظری به پروژه بهشهر ، زاغمرز ، بند امیرآباد اشاره و تصریح کرد: این پروژه به طول ۳۴ کیلومتر میباشد که تاکنون بیش از ۲۶ کیلومتر آن در باند شرقی آسفالت و حدود ۸ کیلومتر آن در باند شرقی در حال انجام است همچنین دو پل روگذر در این پروژه در دست مطالعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تقاطع غیرهمسطح حسین‌آباد به بندر امیرآباد، رستمکلا، بهشهر، زاغمرز انشاءالله در دهه فجر امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و نصب جداکننده میانی در محور بهشهر زاغمرز که برای اولین بار در استان به طول ۶ کیلومتر اجرا شده در این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: محور حسین آباد طوسکلا تعریض یک سمت محور به اتمام رسیده و تعریض ضلع مقابل درحال برگزاری مناقصه میباشد . محور نکاء - نیروگاه به سمت انتهای مسیر قطعه ۲و۳ انجام و قطعه ۴ در مرحله ساب بیس بوده و ۵/۴ کیلومتر از مسیر باقیمانده که انشاءالله تا پایان سال انجام خواهد شد.

نظری خاطر نشان ساخت انشاءالله با تکمیل محورهای یاد شده کریدور شمال به جنوب یعنی گلوگاه به سمت دامغان تکمیل و شاهد آن باشیم که بخش اعظمی از بار بندر از این کریدور هدایت شود . وی اظهار امیدواری کرد انشاءالله با اقدامات انجام یافته و بهره برداری از پروژه های در حال انجام و همچنین اقدامات ایمن سازی که در این مسیر انجام شده شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم .

نظر شما