شناسهٔ خبر: 62753 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:

کمترین آسیب به محیط زیست اولویت اجرای پروژه ریلی رشت-آستارا بوده است

بازدید وزیر و راه و شهرسازی در دومین روز سفر خود به استان گیلان از مسیر پروژه ریلی رشت- آستارا بازدید کرد و گفت: ایجاد کمترین آسیب به محیط زیست اولویت اجرای این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از مسیر اجرای پروژه راه‌آهن رشت-آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه، اظهارکرد: راه‌اندازی پروژه ریلی رشت- آستارا برای رونق اقتصادی و جابه‌جایی کالا به کشورهای حوزه قفقاز و اروپا بسیار مهم است.

اسلامی با تأکید براینکه این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی دارای اولویت است، افزود: با توجه به اهمیت این محور دومین روز از سفر خود به استان گیلان را به این موضوع اختصاص داده‌ام تا مسائل مربوط را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته ۴ گروه مشاور مطالعاتی برای اجرای پروژه رشت-آستارا انجام داده‌اند، بیان کرد: در اجرای این پروژه عدم آسیب به اراضی کشاورزی و معیشت مردم، انتخاب مسیر با حداقل موانع، رونق و بهبود معیشت مردم در اولویت قرار داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برخی ملاحظات در اجرای این پروژه، تصریح‌کرد: برخورداری مردم از این خط ریلی، ورود کمترین آسیب به محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی در طول مسیر و قیمت تمام شده مناسب از جمله این ملاحظات است.

طبق گزارش مهر وی همچنین از تشکیل کارگروه بررسی مسائل منطقه‌ای و محلی و بین‌المللی برای اجرای پروژه رشت- آستارا نیز خبر داد و گفت: این کارگروه از نظر فنی، کارشناسی، اقتصادی و اجتماعی باید به جمع‌بندی برسد.

نظر شما