شناسهٔ خبر: 62754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

خریداری ۶۲ هزار تن شن و نمک در طرح زمستانی / آماده باش ۳۴ راهدارخانه همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از خرید ۶۲ هزار تن شن و نمک در اجرای طرح زمستانی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار داشت: ۵۰ هزار تن شن و ۱۲ هزار تن نمک در اجراي طرح زمستاني و برف‌روبی خريداری شده است.

وی با اشاره به آماده باش ۳۴ راهدارخانه استان در فصل زمستان یادآور شد: ۵۱۵ نیرو و ۲۸۵ دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب برای پاکسازی جاده های اصلی و فرعی فعالیت دارند و عملیات برفروبی و پاکسازی را در طول فصل زمستان انجام می دهند.

پرورشی خرم ادامه داد: تعمير و تجهيز اين ماشين آلات و آماده بكار کردن آنها چه قبل از فصل بارش و چه در طول فصل زمستان از اهميت ويژه اي برخوردار است تا عوامل راهداري بتوانند به موقع براي بازگشايي و برفروبي راه ها با توجه به اهميت و تردد موجود در آنها اقدام کنند.

معاون راهداری استان همدان ابراز داشت: مرکز مدیریت راههای این اداره کل، ۲۴ ساعته در خدمت به شهروندان عزیز است و اطلاعات راه‌های استان نیز به شکل مداوم به روز رسانی می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات ترافیکی محورهای استان می‌توانند با طریق تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

حمید پرورشی خرم با تاکید بر اینکه در فصل زمستان و همزمان با بارش برف سنگین، مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند افزود: در صورت اقدام به سفر نیز باید با داشتن تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی در جاده ها تردد کنند.

گفتنی است، استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها در ایام سرد سال، برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.

نظر شما