شناسهٔ خبر: 6276 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جمع خبرنگاران عنوان شد:

خبر خوش آخوندي براي گيلاني‌ها / سوت قطار قزوین - رشت نیمه اول سال ۹۵ به صدا درمی‌آید

عباس آخوندي در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سوت قطار قزوین - رشت نیمه اول سال ۹۵ به صدا در می آید گفت: هم اکنون این پروژه ۸۷ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش روسازی نیز عملیات‌های لازم در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز چهارشنبه ۲۶ فروردین در حاشیه بازدید از بیمارستان ۹۶ تختوابی لنگرود در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های عمرانی استان گیلان گفت: سوت قطار راه‌آهن قزوین - رشت برای نیمه اول سال ۹۵ به صدا در می‌آید و بخش اول این پروژه که از قزوین به سمت رشت است هم اکنون ۸۷ درصد در زیرسازی پیشرفت دارد و در بخش روسازی نیز عملیات های لازم در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دوم این خط‌آهن به بندر انزلی و آستارا متصل می‌شود با در نظر گرفتن اعتبارات کار اجرایی آن باید هر چه سریعتر انجام شود. درباره وضعیت ایستگاه‌ها و سایر امور این پروژه نیز کارهایی باقی مانده که در حال حاضر در ۱۰ کیلومتری شهر رشت ایستگاهی پیش بینی شده که لازم است در مرکز شهر نیز برای آسایش بیشتر مردم ایستگاهی راه‌اندازی شود.

وی درخصوص پروژه های بازدید شده در شهرستان لنگرود گفت: پروژه کمربندی چمخاله به رودسر در منطقه خزر پروژه‌ای است که مازندران را به گیلان متصل می کند و در بخش تامین منابع مالی این پروژه ما دچار تنگناهایی هستیم چراکه این پروژه نیاز به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی دارد و باید با بررسی های دقیق اعتبارات لازم تخصیص یابد.

آخوندی افزود: پروژه دیگر کنار گذر لنگرود بود که کار عملیاتی یک لاین آن تکمیل شده و امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبارات لازم سرعت اجرای این پروژه افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان لنگرود ادامه داد: این بیمارستان نیز از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار بوده و با توجه به اینکه مجری طرح وزارت راه و شهرسازی و بهره بردار آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است من با آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت مذاکراتی داشتم و هماهنگی ها در این خصوص انجام شده است.

وی با یادآوری بازدید خود از بندر چمخاله اظهار کرد: این پروژه نیز به زودی با اعلام عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود البته تا همین امروز نیز چندین گروه برای به عهده گرفتن اجرای عملیات آن اعلام آمادگی کردند و امیدواریم طی چند هفته آینده پیمانکار این پروژه مشخص شود. /

نظر شما