شناسهٔ خبر: 62766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

تجهیز ۱۵۶کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل به سیستم روشنایی

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: به منظور تامین ایمنی جاده‌ها ۱۵۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان از سیستم روشنایی مناسب برخوردار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با حضور در برنامه با مسئولان شبکه استانی سبلان صداوسیمای مرکز اردبیل از تجهیز ۱۵۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی به منظور تامین ایمنی جاده‌ها خبر داد و گفت: استان اردبیل از لحاظ برخورداری از سیستم روشنایی جاده ای جزو استان‌های پیشرو و برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهادی استان اردبیل با اشاره به بارش های اخیر برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و آماده باش کامل راهداران درجهت خدمات رسانی به موقع به همشهریان و مسافران افزود:امسال نیز ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۵۸ نیروی انسانی در قالب ۱۲۰ اکیپ در ۱۲ راهدارخانه  ثابت و سیار در تمامی محورهای برفگیر استان مستقر هستند تا عملیات زمستانی را انجام دهند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه ۱۵ هزارتن نمک از استان های زنجان و آذربایجان شرقی  برای انجام عملیات زمستانی و نمک پاشی خریداری شده است اظهار داشت: این میزان نمک درانبار راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است تا در مواقع لزوم نمک پاشی انجام شود و هیچگونه مسدودی در محورها نخواهیم داشت.

وی همچنین از توزیع ۶هزار و۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان استان خبرداد وعنوان کرد: ۷هزار راننده کامیون بار در بخش حمل ونقل استان فعال هستند و از این میزان ۲هزار و۲۰۰دستگاه از درخواست کنندگان لاستیک باقی مانده که به ترتیب اولویت در مراحل بعدی توزیع خواهد شد.

رحمتی ادامه داد: تاکنون ۷۰۰هزار راننده با ۱۵۲ میلیارد تومان هزینه درسطح کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی قرارگرفتند که از این میزان ۷هزار و۶۰۰مورد مربوط به رانندگان ناوگان حمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل  در خصوص ثبت روز۲۶ آذر درتقویم کشورمان گفت:۲۶ آذر ماه یاد آور رشادت‌ها و دلاوری های رانندگان سخت کوشی است که در سال ۶۲ در بحران جنگ و دفاع مقدس به فرمان حضرت امام (ره) به بنادر اعزام شده و در رساندن کمک ها ومایحتاج ضروری در خدمت مردم و رزمندگان بودند که سال ۷۶به پیشنهاد وزارت راه وترابری سابق در شورای فرهنگ عمومی تصویب ودر تقویم اسلامی بعنوان روزملی حمل ونقل ورانندگان ثبت شد.

علی رحمتی با اشاره به اینکه رانندگان استان با روحیه بسیجی خود درآن دوران ارادت و ولایت‌پذیری خودرا به امام اثبات کرده و جزوه اولین رانندگان اعزامی به بنادر بودند، اکنون نیز در شرایط حساس اقتصادی همچنان با روحیه جهادی لحظه ای از کار و تلاش خود دست نکشیده و شبانه روز در خدمت مردم و کشور هستند.

در ادامه شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از استقرار دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرک حمل ونقل برای رسیدگی به مشکلات رانندگان خبر داد و افزود: اضافه تناژ در بار، بحث بیمه تکمیلی ،ناعادلانه بودن توزیع بار در بنادربین رانندگان و نبود سالن اعلام بار در استان از جمله مشکلات و مطالبات رانندگان بود که خوشبختانه با تلاش جدی همکاران ۹۰ درصد این مشکلات رفع و خواسته های رانندگان  نیز با راه اندازی سالن اعلام بار در دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرک حمل ونقل انجام شد.

شیرین زاده از فعالیت ۸۷ شرکت حمل ونقل کالا در استان خبردادو افزود:سالانه بیش از ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن کالا در حدود ۲میلیون نفر مسافر در استان جابجا می شوند .

وی گفت: با تلاش وحمایت مسئولان از نیمه مرداد ماه تا به امروز  بیمه تکمیلی ،عمر وحوادث  رانندگان تامین و در خواست برخی از آنها مبنی بر کاهش هزینه های بیمه ای نیز حل وفصل شد که خوشبختانه امروز هیچگونه مطالبه و مشکلی از سوی رانندگان وجود ندارد وحمل ونقل در استان عادی و روان است.

نظر شما