شناسهٔ خبر: 62775 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان:

ظرفيت صادرات از فرودگاه زنجان فراهم است/ احداث ترمينال باری در فرودگاه نيازمند سرمايه گذار

فرودگاه زنجان مدیر فرودگاه زنجان گفت: ظرفيت صادرات انواع محصولات، صنعتی، کشاورزی و معدنی استان از فرودگاه زنجان به مقصد کشورهای حاشيه خليج فارس و روسيه فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا؛ ارائه سرویس هایی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و معدنی از طریق هوایی با پروازهای مستقیم و مطمئن می تواند به سرعت و دقت فرایند حمل و نقل کالا اطمینان دهد.

از طرفی نیز صادرات این محصولات از طریق هوایی مانع فاسد شدن محصولات کشاورزی، جلوگیری از سوانح جاده ای و از بین رفتن کالاها را به همراه دارد.

صادرات کالاهای تولید شده در بخش صنایع، معادن و کشاورزی از حلقه های مفقوده در صادرات است که با فراهم شدن این ظرفیت در فرودگاه زنجان، تولید کنندگان عمده استان می توانند به این هم توجه جدی داشته باشند.

صادرات کالا از طریق هوایی هزینه بالایی ندارد

مدیر فرودگاه منطقه زنجان در این باره گفت: با توجه به تنوع و تولید انواع محصولات کشاورزی، استخراج معادن و فلزات گران بها در استان، هم اکنون صادرات از این فرودگاه به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه فراهم شده است.

محمد قاسمی اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی از طریق هوایی موجب می شود در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز مشکل سوانح جاده ای که موجب از بین رفتن فلزات گران بها و صنعتی می شود در راه هوایی وجود ندارد.

مدیر فرودگاه منطقه زنجان، از پایین بودن هزینه صادارت کالا از طریق هوایی نسبت به جاده ای خبر داد و گفت: برای پرواز و ارسال کالا به دیگر کشورها هیچ مشکلی در باند پروازی نداریم.

قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان احداث ترمینال باری نیز در داخل فرودگاه زنجان وجود دارد که این مهم نیازمند سرمایه گذار است.

آماده صادرات کالا از فرودگاه زنجان هستیم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: چنانچه ظرفیت برای صادرات محصولات تولیدی این استان از فرودگاه فراهم باشد، این پتانسیل برای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی اطلاع رسانی می شود.

امیرعلی مسیبی یادآوری کرد: باید هزینه های صادرات کالا از طریق هوایی نسبت به ریلی و جاده ای نیز به صرفه باشد.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز برای بررسی شرایط و ظرفیت صادرات کالا از فرودگاه زنجان وارد عمل می شود.

صادارت کالا از فرودگاه زنجان منطق اقتصادی دارد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات محصولات کشاورزی موضوعی است که منطق اقتصادی ایجاب می کند به جای استفاده از ظرفیت فرودگاه های تهران و آذربایجان شرقی از پتانسیل موجود در استان استفاده شود.

عبدالله جعفری خاطرنشان کرد: باید هزینه صادرات هوایی نسبت به جاده ای و ریلی نیز بررسی شود چرا که در حال حاضر هزینه از طریق هوایی بیشتر است.

وی تاکید کرد: می توانیم برخی از اقلام کشاورزی که ارزش بالایی در سرعت انتقال به بازار خارجی را دارد از طریق هوایی صادر کنیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون این استان ۵۰ صادر کننده محصولات کشاورزی دارد.

جعفری اظهارداشت: سالانه حدود ۵۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی استان زنجان به ۱۶ کشور دنیا صادر می شود.

نظر شما