شناسهٔ خبر: 6278 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در شورای حمل و نقل استان گیلان مطرح کرد:

حمل و نقل باید با معیشت مردم همخوان باشد/ انتقاد از ناهماهنگی جاده‌ها با محیط اطراف/ زندگی شهری در گیلان باید ارتقا یابد

جلسه شورای حمل و نقل استان گیلان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل در استان‌ها باید با معیشت مردم و ویژگی‌های شهر همخوانی داشته باشد یادآور شد: طراحی‌ها در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر این هماهنگی‌ها حمل و نقل‌های هوایی، زمینی و ریلی با یکدیگر همخوان باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز (چهارشنبه ۲۶ فروردین) در پایان سفر یکروزه خود به استان گیلان با حضور در جلسه شورای حمل و نقل استان در جریان گزارش عملکرد مسئولان حمل و نقلی گیلان، مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

آخوندی در این جلسه بر امکان یکپارچه سازی حمل و نقل استان گیلان تاکید کرد و گفت: این یکپارچه سازی باید به صورتی باشد که سختی ها، پیچیدگی ها و بروکراسی های اداری در مدیریت هوایی، زمینی و ریلی کاسته و بهره‌وری نیز افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حمل و نقل در استان‌ها باید با معیشت مردم و ویژگی های شهر همخوانی داشته باشد یادآور شد: طراحی ها در این زمینه باید به گونه ای باشد که علاوه بر این هماهنگی ها حمل و نقل‌های هوایی، زمینی و ریلی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

وی حمل و نقل ترکیبی را یکی از محورهای مهم در استان گیلان برشمرد و تاکید کرد: خط آهن قزوین – رشت – انزلی- آستارا باید با حمل و نقل هوایی استان هماهنگی داشته باشد؛ برای مثال مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن باید با فرودگاه‌ها همخوان باشد.

آخوندی از وضعیت نابسامان زیباسازی استان گیلان انتقاد و اظهار کرد: با وجود طبیعت زیبای استان اما شهرهای گیلان از زیبایی مناسبی برخوردار نیست. متاسفانه هماهنگی مناسبی در جاده‌های استان با اطراف جاده ها دیده نمی شود و باید در این خصوص طرح های افزایش ارتقای زندگی شهری در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: انتظار ما از استانهایی مانند گیلان و مازندران که از اقصی نقاط ایران برای دیدن آن مسافرت مي آيند بسیار بیشتر است ولی متاسفانه غیر از طبیعت دور دست٬ مناظر نزدیک زیبایی چندانی ندارند و این موضوع نیازمند بازنگری جدی است.

وی در خصوص پروژه‌های حمل و نقل استان نیز توضیح داد: در بودجه سال ۹۴ محل هایی برای تزریق اعتبارات به پروژه‌های حمل و نقلی وجود دارد و طبق پیشنهاد دولت و تصویب مجلس برای تامین پروژه های حمل و نقلی می توان از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرد؛ همچنین از اعتبارات صندوق های زمین و ساختمان و سایر منابع می توان برای تکمیل پروژه های عمرانی بهره گرفت.

پس از پایان این جلسه وزیر راه و شهرسازی گیلان را به مقصد تهران ترک کرد./

نظر شما