شناسهٔ خبر: 62799 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تلاش برای عملیاتی‌شدن افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر/تاکید بر حل مشکلات صدور اسناد تک‌برگی مسکن مهر خراسان رضوی

سر در ساختمان سازمان ملی زمین و مسکن مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این مطلب که تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی با سرعت پیگیری می‌شود، گفت: تسهیلات مسکن مهر از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در نشست شورای مسکن خراسان رضوی در مشهد، گفت: بر اساس رویکرد و تاکید دولت پروژه های مسکن مهر در سطح کشور باید سال ۱۳۹۸ تکمیل و پرونده آنها بسته شود بنابراین برای شتاب در روند نهایی‌شدن این پروژه‌ها موضوع افزایش تسهیلات از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال در دست پیگیری است که به زودی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌های این پروژه‌ها باید به صورت صریح پیگیری و امور زیربنایی و روبنایی آنها تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین به واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اشاره و بیان کرد: تعدادی مسکن‌مهر فاقد متقاضی در سطح کشور وجود دارد که با پیگیری وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه ای با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برای واگذاری این واحدها به امضاء رسید و هم اینک این امر در استان‌ها پیگیری می‌شود. با سازمان بهزیستی نیز تعاملاتی در دست انجام است تا از این طریق مشکل واحدهای فاقد متقاضی حل شود.

وی گفت: مجوزی نیز از وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیگیری پروژه‌های مسکن مشارکتی در سطح ملی اخذ شد. این مجوز در خراسان‌رضوی نیز می‌تواند به صورت ویژه اجرایی شود. اجرای پروژه‌های مسکن مشارکتی ارزش افزوده برای خراسان‌رضوی به همراه خواهد داشت و منجر به رونق ساخت و ساز و اشتغالزایی می‌شود.

۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساختها

نبیان همچنین اظهار کرد: تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر برعهده دولت است و باید در این زمینه اهتمام داشت. مصوبات دولت مربوط به زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر باید مدنظر باشند.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در خراسان‌رضوی طی نشست امروز اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی مصوب و به زودی تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه همچنین گفت: در جریان مشکلات بخش آب هستیم اما باید با تخصیص‌های به جا و صحیح موضوع آب‌رسانی و سایر امور زیربنایی با سرعت در این پروژه‌ها در خراسان‌رضوی تکمیل شود.

وی به موضوع اسناد مسکن‌مهر هم اشاره و بیان کرد: در زمینه صدور اسناد تک برگی مسکن مهر سرعت و وضعیت مطلوبی در خراسان رضوی وجود ندارد. این مشکل را می‌توان از طریق تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان ملی زمین و مسکن حل کرد و به آن شتاب داد.

نبیان افزود: مصوبات شورای مسکن لازم‌الاجراست و باید بتوان در اقدام عملیاتی مشکل مسکن مهر را در خراسان‌رضوی و سایر کشور حل نمود.

به گزارش ایرنا، پروژه مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شد شامل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌شد. از کل واحدهای ساخته شده پروژه مسکن مهر تاکنون ۹۴ هزار و ۱۲۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید افتتاح شده که معادل ۹۱ درصد از کل این پروژه است.

نظر شما