شناسهٔ خبر: 62813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حفاظت از حریم راه های شهرستان صورت گرفت؛

رفع ۱۲ مورد تجاوز به حریم محورهای مواصلاتی شهرستان شمیرانات

بیگدلی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات از ۱۲ مورد رفع تجاوز به حریم در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، ۱۲ مورد آزادسازی حریم راه در بخشهای رودبار قصران و لواسانات شهرستان شمیرانات صورت پذیرفت.

احمد بیگدلی در این زمینه اظهار داشت: شهرستان شمیرانات، مسیر ارتباطی استان های بزرگی چون تهران، مازندران، البرز بوده و بدلیل همجواری با شهرستان های پردیس و دماوند و دارا بودن جاذبه های گردشگری در صنعت حمل و نقل مسافر و کالا از موقعیت حساس و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی این شهرستان حجم قابل توجهی از سفرهای جاده ای را به خود اختصاص و از همین رو همواره عده ای سودجو و منفعت طلب با پیشروی غیرقانونی در حریم راه ها موجب ناامنی محورها و بروزتصادفات جاده ای می شوند.

بیگدلی تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات جهت روان سازی تردد و حفظ جان هموطنان در یک ماه اخیر با اخذ دستور قضایی نسبت به رفع ۱۲ مورد تخلفات و آثار تجاوز به حریم اقدام و این سرمایه ملی را با تمام توان حفظ کرده است.

وی افزود: عملیات آزادسازی حریم راه، در بخش های رودبار قصران، لواسانات و در محورهای فشم، امامه، زردبند و هنزک صورت گرفته و شامل تخریب دو مورد ساختمان، تخریب اسکلت های بتنی و فولادی و فلزی ، تخریب موارد متعدد دیوار چینی، نرده کشی و محوطه سازی و هچنین تخریب ستون های بتنی است.

 لازم به ذکر است برچیدن تابلو ها و انسداد راه های دسترسی غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات است.

نظر شما