شناسهٔ خبر: 62820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی گفت

یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های مسکن مهر گفت: یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت استان مرکزی در حوزه مسکن مهر به نسبت برخی از استان‌های دیگر کشور مطلوب است، اظهار کرد: در این استان تنها ٦٦٣ واحد از پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌تمام باقی مانده است که قابلیت اتمام تا پایان سال را دارد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ٩٨ متعهد به خاتمه یافتن پروژه‌های مسکن مهر منهای پروژه‌های دارای مشکل حقوقی در کشور شده است و به عنوان مثال نمی‌توان تنها به دلیل مشکل ٣٠ واحد، پروژه را جمع‌بندی نکرد به همین دلیل براساس روند کار و پیشرفت پروژه زمان‌بندی اتمام کار در استان‌ها تعیین می‌شود.

اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه ٤٣١ واحد باقی مانده شهر جدید امیرکبیر باید تا پایان سال ٩٧ خاتمه یابد، افزود: ٨٠ واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن است که باید در کنار دیگر واحدهای باقی‌مانده تا پایان سال اتمام یابد چراکه دیگر امکان به طول انجامیدن پروژه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه کار اتمام پروژه‌ها را از استان‌هایی که وضعیت مناسبی دارند، شروع کرده است تا بتوان بخشی از کار را تا پایان ٩٧ خاتمه داد، افزود: استان‌های یزد، زنجان و چهارمحال بختیاری سال گذشته پروژه‌های مسکن مهر خود را به اتمام رساندند و استان قم و استان مرکزی نیز باید تا پایان ٩٧ پرونده پروژه‌های مسکن مهر را جمع کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های مسکن مهر با اشاره به اینکه اتلاف و تغییر زمان‌بندی در راستای اتمام پروژه‌ها به هیج عنوان قابل قبول نیست چراکه واحدهای زیادی باقی نمانده است و امکان تکمیل آن تا پایان سال وجود دارد، گفت: پروژه‌هایی که مربوط به تعاونی‌هاست نیز باید به طوری مدیریت کنند که کار تمام شده و امسال جشن خاتمه پروژه برگزار شود.

به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای پروژه مسکن مهر در کل کشور دو میلیون و ٢٠٠ هزار واحد است که از سال ١٣٨٦ آغاز شد، گفت: کار ساختمانی دو میلیون واحد به اتمام رسیده است و تا کنون یک میلیون و ٧٢٤ هزار واحد نیز کامل تحویل شده است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه تحویل و اسکان در واحدها مهم‌ترین خواسته در این پروژه است، افزود: از واحدهای تحویل شده در کشور، یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل شده است .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌های تحویلی ٢٦٠ هزار واحد نیز در مرحله نصب انشعابات قرار دارد که پس از تکمیل نهایی تحویل می‌شود .

برچسب‌ها:

نظر شما