شناسهٔ خبر: 62862 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد؛

بهره‌برداری از اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به زودی/ افزایش ١٨ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، با اعلام اینکه اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان تنها اسکله ریلی کشور، در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: بندر امیرآباد سهم ۶۱ درصدی در تخلیه و بارگیری، سهم ۶۰ درصدی در صادرات کالا و سهم ۷۱ درصدی در تخلیه غلات در بنادر تجاری کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیر آباد در نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کل کشور که به میزبانی بندرامیرآباد برگزار شد با بیان اینکه با افتتاح  اسکله رو رو ریلی میزان بهره‌برداری از شبکه ریلی افزایش پیدا می‌کند، افزود: کاهش هزینه‌ها  و افزایش میزان صادرات کالا از قبیل میوه، مرکبات، لبنیات، صیفی جات، پروتئین و ... از مزایای این اسکله در بندرامیرآباد می باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیر آباد گفت: اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان تنها اسکله ریلی کشور، در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رضوانی با اشاره به اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است، اذعان داشت: ظرفیت کنونی سیلوهای نگهداری غلات و مخازن روغن خوراکی و مواد نفتی این بندر در مجموع ۲۷۲ هزار تن است.

وی اظهار کرد: بندر امیرآباد سهم ۶۱ درصدی در تخلیه و بارگیری، سهم ۶۰ درصدی در صادرات کالا و سهم ۷۱ درصدی در تخلیه غلات در بنادر تجاری کشور دارد.

 رضوانی با تاکید براینکه بندرامیرآباد تنها بندرنسل سوم کشور است، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بندر ۱۲ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال می باشد که از این مقدار ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های در حال ساخت و ۶ هزارو ۶۷۹ میلیارد ریال دیگر، پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد اظهار داشت: بندرامیرآباد به عنوان پایلوت پرداخت اینترنتی صورتحساب‌ها در بنادر کشور است که برای اولین بار در سطح بنادر، گردش و تایید صورت وضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی در این بندر صادر می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رضوانی در جلسه مطالعات باز آفرینی تعامل شهر و بندر در بندرامیرآباد، با اشاره به ضرورت توجه به ترافیک و تردد کامیون‌ها به دلیل افزایش واحدهای صنعتی بندر  امیرآباد تاکید و تصریح کرد: قرار گرفتن موضوع افزایش درب های ورود و خروج بندر امیر آباد در مطالعات باز آفرینی تعامل شهر و بندر با همکاری همه ارگان‌های مرتبط جهت انجام بهینه این مطالعات، ضرورت دارد.

نظر شما