شناسهٔ خبر: 62871 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلامی خبر داد:

افزایش ۶ پرواز به مجموع پروازهای فرودگاه بین‌المللی بیرجند

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های انجام شده و آمادگی شرکت هواپیمایی آتا، ۶ پرواز به مجموع پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، هادی سلامی اظهار کرد: از اوایل آبان ماه سال جاری همزمان با شروع برنامه زمستانی پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند، هواپیمایی ایران ایر به دلیل کمبود ناوگان تعدادی از پروازهای خود را از این فرودگاه لغو کرد. 

وی افزود: پس از رایزنی های فراوان با شرکت هواپیمایی ایران ایر از راه های مختلف و علیرغم قول های مساعدی که این شرکت داد و با وجود زیرساخت های مناسب در فرودگاه بین‌المللی بیرجند، اقدامی برای رفع مشکل کمبود پروازها صورت نگرفت. 

سلامی پیگیری‌های جدی استاندار خراسان جنوبی را در از سرگیری پروازهای جدید موثر دانست و گفت: کارگروه تخصصی بررسی و رفع مشکلات لغو پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند با نظارت مستقیم استاندار هفته قبل برگزار و مشکلات موجود پیگیری شد. 

«محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نخستین بازدید خود یک روز بعد از معارفه، سیزدهم آذرماه امسال به همراه معاونان به صورت سرزده از فرودگاه بیرجند بازدید کرد که کاهش چشمگیر پروازهایش در ماه های اخیر گلایه بسیاری از مردم، رسانه ها به ویژه فعالان اقتصادی را در پی داشت». 

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: مکاتبات فراوانی با شرکت های هواپیمایی فعال سطح کشور انجام شد و در نهایت چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پروازها قول مساعد دادند که مذاکره حضوری شخص استاندار منجر به آمادگی شرکت هواپیمایی آتا برای پرواز در فرودگاه بیرجند شد. 

وی در خصوص پروازهای هواپیمایی آتا گفت: این پروازها در مسیر تهران - بیرجند - تهران توسط هواپیمای بوینگ ام دی با ظرفیت ۱۵۰ مسافر روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته از ۱۵ دی ماه تا پایان برنامه زمستانی انجام خواهد شد. 

سلامی اظهار داشت: طبق بررسی ها و مشاوره های تخصصی و درخواست این اداره کل، پروازهای شرکت یادشده ساعت ۶:۳۰ صبح از تهران انجام و ساعت ۰۸:۰۰ وارد فرودگاه بیرجند می شود و ۹:۱۰ بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد. 

وی پرواز ساعات اولیه صبح را برای مردم مناسب خواند و گفت: پرواز روز چهارشنبه نیز ساعت ۰۷:۴۰ از تهران انجام و ساعت ۰۹:۱۰ وارد فرودگاه بیرجند می شود و ۱۰:۰۵ بیرجند را به مقصد تهران ترک می کند. 

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار در گرو اتصال این استان به مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است افزود: پروازها نقش مهمی در این زمینه دارند به همین منظور تلاش زیادی توسط استانداری، ادارات کل عضو کارگروه تخصصی و فرودگاه های استان برای برقراری پروازها صورت گرفته است. 

وی بیان کرد: همچنان در حال تلاش و رایزنی با شرکت های هواپیمایی هستیم تا بتوانیم پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند را افزایش دهیم. 

استان مرزی خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و خط راه آهن مسافربری ندارد. 

همچنین عملیات دوبانده سازی در بسیاری از جاده های این استان در دست انجام است. /

نظر شما