شناسهٔ خبر: 62875 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه‌های احداث روشنایی استان/مردم در نگهداری تاسیسات روشنایی محورها مشارکت کنند

روشنایی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه پروژه‌های احداث روشنایی راه‌های مواصلاتی در برخی شهرستان‌های استان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است، گفت: احداث تاسیسات ایمنی راه بر عهده راهداری است و نگهداری از این تاسیسات نیازمند مشارکت آحاد مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حبیب جمشیدی، معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در حال حاضر ۱۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان لرستان دارای روشنایی است و نگهداری از این تاسیسات، نیازمند مشارکت آحاد مردم است.

وی افزود: احداث و نگهداری تاسیسات ایمنی راه بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و علیرغم هزینه‌های بالایی که این اداره‌ کل متحمل می‌شود، در مواردی شاهد تخریب و سرقت این تاسیسات توسط افراد سودجو هستیم.

معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان توضیح داد: در سال جاری با حمایت‌های رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار لرستان و همچنین همکاری دادستان مرکز استان برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان صورت گرفته است اما نگهداری از تاسیسات روشنایی و تجهیزات ایمنی راه، نیازمند همکاری آحاد مردم است. از این رو از مردم انتظار داریم درصورت مشاهده چنین مواردی، افراد خاطی را به پلیس معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جمشیدی اظهار کرد: پروژه‌های احداث روشنایی در طول ۱۹کیلومتر از راه‌های مواصلاتی در شهرستان‌های الیگودرز،کوهدشت، دورود، پلدختر و خرم آباد با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است. علاوه بر این در ۹ نقطه پرتصادف نیز تیرهای روشنایی به صورت برج نوری در حال نصب است که تاثیر بسزایی در ایمنی و کاهش تصادفات بخصوص در نقاط و گردنه‌های مه‌گیر و برفگیر خواهد داشت./

نظر شما