شناسهٔ خبر: 62898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس راهداری رزن خبر داد:

فعالیت راهداری زمستانی در محورهای استان همدان/هزار و ۵۲۰ کیلومتر باند از جاده‌های "رزن" برف‌روبی شد

برف روبی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهر رزن، همزمان با آغاز فعالیت راهداری زمستانی استان همدان گفت: هزار و ۵۲۰ کیلومتر باند از محورهای مواصلاتی شهرستان رزن در بارندگی‌های اخیر توسط اکیپ‌های راهداری زمستانی برف روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مرتضی داودی، با اشاره به کولاک شدید در محورهای شهرستان رزن گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در محورهای رزن در روز گذشته، راهداران این شهرستان به عملیات برفروبی و نمک‌پاشی پرداختند.

وی اظهار داشت: ۳۵۰ تن ماسه و نمک برای محورهای این شهرستان استفاده و هزار و ۵۲۰ کیلومتر باند نیز برفروبی شد. همچنین دیروز همزمان با آغاز بارش برف در این شهرستان ۳۰ راهدار و ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین مشغول به فعالیت بودند و در حال حاضر تمامی راه های مواصلاتی شهرستان باز و تردد در محورها امکان‌پذیر است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن ابراز داشت: به دلیل ادامه‌دار بودن این بارش‌ها، بهتر است هموطنان با احتیاط کامل و مجهز بودن به تجهیزات ایمنی تردد کنند.

همچنین محمدموسی مومنی، رییس راهداری شهرستان نهاوند از استان همدان نیز با اشاره به وضعیت بارندگی های اخیر در محورهای این شهر گفت: به دلیل کولاک زمینی و هوایی در محور گرین، ۱۰ نفر از نیروهای راهداری این شهرستان به همراه ۷ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در این محور مستقر شدند.

وی افزود: به همین منظور ۱۹۰ تن ماسه و نمک برای بازگشایی این محور استفاده و  در ۳۴۰ کیلومتر باند نیز عملیات برفروبی انجام شد.

مومنی بیان کرد: با توجه به وجود کولاک و لغزندگی محور با هماهنگی پلیس راه تریلی‌های تک محور ملزم به استفاده از زنجیر چرخ شدند.

رییس راهداری نهاوند با اشاره به روان بودن تردد در محورهای ارتباطی این شهرستان خاطرنشان کرد: راهدارخانه مرکزی، گرین و فیروزان در این شهرستان در فصل زمستان در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین به منظور انجام عملیات راهداری زمستانی ۵ هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه شهرستان نهاوند ذخیره‌سازی شده است./

 

نظر شما