شناسهٔ خبر: 62910 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور/ تقویت سامانه بارشی در غرب خلیج فارس و نیمه غربی

آب و هوا بنا به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز سامانه بارشی در نوار شمالی فعال است و سبب بارش پراکنده باران، برف و مه‌آلودگی در این مناطق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز سامانه بارشی در نوار شمالی فعال است و سبب بارش پراکنده باران، برف و مه‌آلودگی در این مناطق می‌شود.

این سامانه در اواخر وقت امروز از شمال شرق خارج می‌شود و یکشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی به جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش در غرب خلیج فارس، جنوب خوزستان و استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب لرستان شروع می‌شود.

در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و برای روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، مناطقی از خوزستان، بتدریج استان‌های کرمان،  مناطقی از استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان  را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 براین اساس وضع هوا در  استانهای تحت تاثیر  به صورت بارش باران پیش‌بینی شده و از همین رو احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها در استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس وجود دارد.

همچنین  درمسیرهای کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان ، بارش برف  و  اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

 از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.  

دوشنبه در استان‌های فارس و غرب کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است و در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما