سعید محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راهاندازی سیستم اتوماتیک کنترل قطار (ATC﴾ مسیر تهران-مشهد در پایان اسفند ۹۳ گفت: این سیستم ظرفیت ریلی را اضافه نمیکند اما به ضریب ایمنی سیر و حرکت قطارها میافزاید در واقع امکان تخلف لوکوموتیوران را به صفر میرساند.
وی بهکارگیری و فعالسازی سیستم ATC را لازمه اجرای پروژه سیستم تراکبندی یا بلاکمیانی با هدف افزایش ظرفیت جابهجایی ریلی خواند و افزود: برای راهاندازی این سیستم لازم است قطعاتی بر روی قطار و تجهیزاتی نیز بر روی زمین در طول مسیر ریلی نصب شود بر همین اساس تمام لوکوموتیوهای کشور تا پایان سال ۹۴ به سیستم ATC مجهز میشوند.
معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پروژه تراکبندی در مسیرهای تهران-اهواز٬ بافق-بندرعباس٬ تهران-مشهد٬ تهران-کرج٬ کرج-قزوین٬ تهران-پرند و تهران-گرمسار در حال انجام است یادآور شد: البته تراکبندی مسیر ریلی تهران-مشهد به پایان رسیده و اکنون مراحل آزمایش آن در حال انجام است اما در کل تا پایان اردیبهشتماه تحویل بهرهبردار خواهد شد./
نظر شما