شناسهٔ خبر: 6295 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان یزد:

مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن است

پروژه مسکن مهر گلبهار مشهد معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: تسهیلات مسکن روستایی با نظارت مستقیم صرف مقاوم‌سازی اماکن و منازل در روستاها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا نادریان‌زاده در گفت‌وگو با فارس در بافق با گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تعداد زیادی از روستاهای استان یزد بر روی گسل زلزله قرار دارد که چنانچه توجه به مقاوم‌سازی مسکن روستائیان نشود، خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم داشت.

معاون بازسازی مسکن روستایی استان یزد با تاکید بر توجه به افراد کم‌بضاعت جامعه بیان کرد: تسهیلات بانکی که برای ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تعلق می‌گیرد که باید با رعایت استاندارد و نقشه‌های بنیاد مسکن و مهندسین ناظر مقاوم‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت فازبندی در مراحلی که ناظر مربوطه استحکام سازی را تائید کرد به متقاضی پرداخت خواهد شد.

نادریان‌زاده با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۱ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است، گفت: در این راستا هر متقاضی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را در سه مرحله پیشرفت کار ساختمانی، دریافت کرده است.

وی یادآور شد: تسهیلات مقاوم‌سازی از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود و بنیاد مسکن افراد واجد شرایط را برای دریافت این وام ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه در سال ۹۴، هزار و ۱۰۰ فقره اعطای تسهیلات بانکی پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: متقاضیان در این مرحله، ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی دریافت خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این تسهیلات ویژه روستاییان نیست، عنوان کرد: ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰هزار نفر هم می‌توانند از این وام مقاوم‌سازی مسکن خود استفاده کنند.

نظر شما