شناسهٔ خبر: 62985 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران و برف در جنوب و جنوب غرب کشور / آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه در مرزهای غربی

آب و هوا امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور، ابرناکی و بارش در جنوب خوزستان و استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شروع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین بنابر نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز  دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در جنوب کشور دامنه فعالیت آن به شرق و برخی مناطق مرکزی کشور در استان‌های کرمان، جنوب لرستان، برخی مناطق هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطق جنوبی خراسان رضوی نیز گسترش می‌یابد و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف می‌شود.

همچنین طی این مدت در استان‌های فارس، بوشهر و نیمه غربی کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است و در برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

برای سه‌شنبه بارش به طور موقت در کشور خاتمه یافته و از روز سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب خواهد شد. این سامانه روز پنج شنبه تقویت شده و علاوه بر مناطق فوق، استانهای واقع در شمال غرب، مرکز، بخشهایی از جنوب کشور، استانهای واقع در دامنه‌های شمالی  و جنوبی البرز و بتدریج شمال شرق را دربر می گیرد. سامانه فوق روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.

براین اساس در روز چهارشنبه در استانهای لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب همدان، برخی نقاط کرمانشاه و استان مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود. شدت بارش در این روز در  شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

به سبب بارش برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد. از این رو توصیه می شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم  جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته شود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما