شناسهٔ خبر: 63009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد:

ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکن امید در استان ایلام در حوزه بازآفرینی/ تعامل مناسب در بحث اقدام مشترک در استان

علی اصغر کاظمی مدیركل راه وشهرسازی استان با شهردار ایلام و اعضای شورای اسلامی شهر درخصوص مباحث مربوط به بازآفرینی تشکیل جلسه دادند و در این جلسه بر همکاری‌های همه جانبه در این زمینه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیركل راه وشهرسازی استان با شهردار ایلام و اعضای شورای اسلامی شهر درخصوص مباحث مربوط به بازآفرینی تشکیل جلسه دادند و در این جلسه بر همکاری‌های همه جانبه در این زمینه تاکید شد.

در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص احیاء بافت‌های فرسوده و سكونتگاه‌های غیر رسمی، واگذاری زمین‌ با كاربری فضای سبز به شهرداری جهت ایجاد پارك محله‌ها، احیاء كاخ موزه فلاحتی و فرهنگسرای ارغوان شهر ایلام، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی با همكاری یگان حفاظت از ارضی اداره كل راه وشهرسازی با پلیس ساختمان شهرداری ایلام، تأمین قیر از طرف راه وشهرسازی برای شهرداری جهت آسفالت معابر شهری  و پیگیری طرح‌های جامع و تفضیلی شهر ایلام .... اتخاذ شد.

علی اصغر كاظمی، مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر اینکه این اداره كل آمادگی دارد تا جهت رفاه مردم شهر خدمات مناسبی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام هیچ محدودیتی برای واگذاری زمین‌ با کاربری فضای سبز به شهرداری جهت ایجاد پارک و فضای سبز ندارد و از درخواست این مجموعه استقبال می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به بودجه تخصیص داده شده به این استان در حوزه بازآفرینی گفت: سهم دولت برای ارائه تسهیلات در حوزه بازآفرینی در استان ایلام ۴۶ میلیارد تومان است که اولویت نخست ما اتمام طرح‌هایی است که اکثر آنها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته و مابقی در بحث مسکن امید هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در بحث اقدام جامع مشترک با دیگر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌های استان، تصریح کرد: تعامل بسیار بالا و خوبی با شهرداری‌های استان از جمله شهرداری ایلام وجود دارد. در جلسه‌ای که برگزار کردیم سهم مشترک مشخص شده و به زودی برنامه اقدام مشترک خودمان را به همه ارگان‌ها اعلام می‌کنیم.

وی افزود: تعامل خوبی در این باره در استان وجود دارد و با این هماهنگی‌ها و نیز با همراهی دیگر ارگان‌ها به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد اقدام مناسبی در حوزه بازآفرینی در استان ایلام باشیم.

کاظمی درمورد بحث مسکن امید در حوزه بازآفرینی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه در استان ایلام، گفت: بابت بحث مسکن امید اقدامات لازم انجام شده تا در همه شهرهای استان اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در جلسه مشترکی که با معاون عمرانی استانداری داشتیم به راه و شهرسازی استان ایلام منتقل شود.

وی ادامه داد: این زمین‌ها سهم آورده دولت در بحث مسکن امید خواهد بود و برنامه ما در بحث مسکن امید در حوزه بازآفرینی در سال ۹۷ تعداد ۲۳۱۳ واحد است که بعد از ارائه زمین‌ها جلساتی را با انبوه سازان برگزار خواهیم کرد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این تعداد طی دو سال آینده بنا داریم اتمام و به متقاضیان تحویل داده شود.

نظر شما