شناسهٔ خبر: 63010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان صورت گرفت؛

تجدید طراحی ۷ مركز محله شهر بهارستان

جلسه در جلسه این هفته کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ۹۹ مورد از موارد جاری ۹ شهر استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در كمیسیون ماده ۵ استان كه به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حمیدرضا امیرخانی سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۹۹ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه كردن گذر وتغییر كاربری مربوط به شهر‌های اصفهان ۶۵ مورد، قهجاورستان ۵ مورد، بهارستان ۹ مورد، كوهپایه، تودشك و قمصر هر كدام ۱ مورد، محمد آباد ۶ مورد، ورزنه ۲ مورد و كاشان ۹ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

از موارد مهم مربوط به شهر اصفهان طراحی محله ستار خوراسگان بود كه جهت ارتقا كیفیت محله از طرف شهرداری اصفهان ارایه شد و همچنین ۸ مورد تغییر كاربری به كاربری گردشگری كه در راستای ارتقاء صنعت گردشگری مطرح شد، مورد تصویب قرار گرفت .

در شهر بهارستان نیز تجدید طراحی ۷ مركز محله واقع در فاز‌های ۲ و ۳ جهت بیشتر كردن كارایی كاربری‌های این مراكز محلات با توجه به نیاز ساكنان این محلات مطرح شد.

از دیگر دلایل تجدید طراحی در این مراكز محلات در طی جلسه اینگونه اعلام شد كه تا كنون هیچ گونه اقدامی روی این مراكز محلات انجام نشده و تبدیل به فضایی بایر در وسط منطقه مسكونی شده و به دلیل نبود خدمات در این منطقه نارضایتی برای ساكنین به وجود آمده است .

در ادامه جلسه در جهت حل مشكل این مراكز محلات كه شامل هفت مركز محله نوروز، آزادگان، شاهد، پرند، امامت، اسفند و سروش بود طرح‌هایی از طرف شركت عمران شهر جدید بهارستان ارایه و مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما