شناسهٔ خبر: 63015 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی مطرح کرد:

کارگزاری مسکن مهر پردیس آماده پاسخگویی به متقاضیان است/ اقاله قراردادها از پیمانکاران متخلف به سازندگان خوشنام/ متقاضیان مسکن مهر پردیس اجازه سودجویی به دلالان را ندهند

جلسه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه درحال حاضر کارگاه‌های پردیس ضمن فعال‌سازی به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند گفت: در این دوره شاهد اختصاص منابع خوبی در بخش خدمات ر‌سانی فازها در پردیس هستیم، از این رو از تمامی متقاضیان می‌خواهیم تا صبر پیشه کنند و اجازه بهره‌برداری و سودجویی از واحدها را به دلالان ندهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی جلسه‌ای غیرحضوری و از طریق تماس تلفنی با متقاضیان مسکن مهر پردیس به بررسی مشکلات و مسائل موجود در روند واگذاری واحدها پرداخت.

طاهرخانی طی این ارتباط تلفنی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انبوه‌سازان و برقراری هماهنگی بین پیمانکاران زیرمجموعه بیان کرد: در این مسیر تصمیم به اقاله قراردادها از پیمانکاران متخلف به سایر سازندگان خوش‌نام گرفتیم که قطعا تأثیر چشمگیری در تسریع پیشبرد پروژه‌ها خواهد داشت.

شرایط بازدید متقاضیان از محل پروژه‌ها فراهم شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی یک ماه آینده هماهنگی‌های لازم برای بازدید متقاضیان از محل پروژه‌‌ها جهت آسوده خاطرساختن آن ها از فعال‌سازی کارگاه‌ها انجام خواهد شد، گفت: درحال حاضر شبکه‌های خدمات‌رسانی دارای بیشترین مشکلات هستند که روند تحویل پروژه‌ها را با کندی روبه رو کرده‌اند، در عین حال با توجه به پیگیری‌های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده چشم‌انداز خوبی را در این بخش پیش روی خود داریم و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن این مسائل را برطرف سازیم.

این مقام مسئول با تأکید براینکه کارگزاری مسکن مهر پردیس درحال حاضر آمادگی اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به تمامی مشکلات و مسائل متقاضیان را دارد گفت: متقاضیان موظفند در زمان تحویل واحدها حتما آورده‌های خود را تکمیل و همکاری لازم را برای تسریع هرچه بیشتر این مسیر با مسئولین ذیربط داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه درحال حاضر تمامی پروژه‌های پردیس فعال شده است از بازدید اخیر وزیر از این سایت یاد کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا در بازدید همراه وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ها، از نزدیک تمامی موارد بررسی شد.

به گفته طاهرخانی پردیس پروژه‌ای کلانشهری است که منابع و همکاری بسیار بالایی را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه درحال حاضر کارگاه‌های پردیس فعال‌سازی شده و به صورت شبانه روزی در حال کار هستند، گفت: در این دوره شاهد اختصاص منابع خوبی در بخش خدمات ر‌سانی فازها در پردیس هستیم، از این رو از تمامی متقاضیان می‌خواهیم تا صبر پیشه کنند و اجازه بهره‌برداری و سودجویی از واحدها را به دلالان ندهند.

طاهرخانی در گفتگو با متقاضیان همچینن تصریح کرد: براساس قراردادها و تعهدات اخذ شده از پیمانکاران تلاش داریم تا پایان نیمه نخست سال ۹۸، پروژه‌ها را به مرحله خوبی رسانده و برخی از آن‌‌ها را نیز به پایان برسانیم.

به گفته این مقام مسئول هم‌اکنون مذاکره با تک تک پیمانکاران و بررسی جزییات پروژه‌ها در جریان است. وی افزود: این اطمینان را می‌دهیم که با همه سازندگانی که فرافکنی می‌کنند برخورد کرده و ضمن خلع آن‌ها، قراردادها را به سازنده دیگری اقاله خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأكید بر اینكه تمامی این مشكلات متوجه مجموعه آغاز كننده طرح مسكن مهر می‌شود كه باید از همان ابتدا مورد توجه قرار می‌گرفت گفت: اراضی این پروژه‌ها باید پیش از ساخت ابنیه آماده سازی می‌شدند كه قطعا در سرعت پیشبرد پروژه‌ها تأثیر بسزایی داشت.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید تصریح كرد: ما می‌توانیم ادعا كنیم متقاضیان پردیس با مسكن متفاوتی روبه رو خواهند شد و قطعا كیفیت خدمات آن‌ها با سایر نقاط تفاوت چشمگیر خواهد داشت، مسئله‌ای كه بدون شك سود آن تنها به متقاضیانی می‌رسد كه با هدف سكونت به این منطقه می‌آیند.

وی ادامه داد: مجموعه شهرهای جدید هیچ حد و مرزی برای هزینه‌كرد از منابع خود برای ایجاد یك شهر و محیط سكونتی مناسب در سایت‌های مسكن مهر قائل نیست چراكه در نهایت آن را به عنوان محصولی از فعالیت خود دانسته و نمی‌خواهیم كه از آن بد یاد شود./

نظر شما