شناسهٔ خبر: 63019 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد:

ادامه پروازها در فرودگاه مشهد بعد از رفع مه‌گرفتگی/ آمادگی کامل فرودگاه مشهد برای بارش برف

فرودگاه مه مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اعلام خبر ادامه پروازها در فرودگاه مشهد، بعد از رفع مه‌گرفتگی گفت: فرودگاه مشهد برای مقابله با بحران برف در زمستان کاملا آماده است.

محمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ادامه پروازها در فرودگاه مشهد بعد از رفع مه‌گرفتگی خبر داد و گفت: از ساعت ۴ بامداد تا ۱۰ به خاطر وجود مه صبحگاهی دید افقی به زیر ۵۰ متر کاهش یافت و به همین دلیل شش پرواز به مقاصد تهران و اهواز باطل شدند و پنج پرواز نیز با تاخیر انجام شد.

قاسم‌زاده در ادامه به آمادگی کامل فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برای مقابله با بارش احتمالی برف اشاره کرد و افزود: اکنون تجهیزات و نیروهای فرودگاهی در فرودگاه مشهد در آمادگی کامل به سر می‌برند. همچنین به تازگی ۴ دستگاه ماشین ۱۸ چرخ به تجهیزات برف‌روبی فرودگاه اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین تجهیزات DE-ICE در شرکت‌های هندلینگ موجود است و این شرکت‌ها برای یخ‌زدایی هواپیماها آمادگی کامل دارند. همچنین شرکت‌های مختلف این آمادگی را دارند که در صورت لزوم به یکدیگر کمک کنند.

گفتنی است فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سامانه کمک ناوبری ILS از نوع CAT I مجهز است که امکان برخاست هواپیماها تا دید افقی ۴۰۰ متر و فرود تا دید افقی ۸۰۰ متر را فراهم می‌کند. بنا بر شرایط جوی، فرودگاه مشهد هر ساله در این ایام گاها با مه صبحگاهی مواجه می‎شود اما امسال این مه تاکنون نزدیک به ۱۴ روز است که به طور متوالی تشکیل شده و پروازهای صبح فرودگاه را دستخوش ابطال و یا تاخیر کرده است.

نظر شما