شناسهٔ خبر: 63024 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کرد

صدور پروانه ساخت۶۰هزار واحد مسکونی بازآفرینی در انتظار دریافت تسهیلات

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه  و  شهرسازی بابیان اینکه صدور پروانه ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی هدف بازآفرینی شهری در کل کشور منتظر دریافت تسهیلات بانکی است از رایزنی‌ها برای تزریق منابع از طریق سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار لازم بانک‌ها خبر داد.

هوشنگ عشایری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی با تأکید بر اینکه در طرح بازآفرینی شهری دو نمونه ساخت و ساز شهری وجود دارد، گفت: یکی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری تولید مسکن است که در حال حاضر صدور پروانه ساخت قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است و در صورت تأمین تسهیلات عملیات اجرایی این تعداد واحد شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق توسعه ملی در حال اجراست، افزود: این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد تا هرچه سریع‌تر بودجه مورد نیاز طرح بازآفرینی به بانک‌ها تخصیص یابد تا بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات لازم را در اختیار توسعه گران قرار دهند و به‌سرعت ساخت مسکن در محلات هدف آغاز شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بابیان اینکه یکی دیگر از موارد پیش‌بینی‌شده برای نوسازی محلات هدف ساخت‌وساز پروژه‌های زیر بنائی و روبنایی است تصریح کرد: در این زمینه شرکت بازآفرینی شهری برای نوسازی و بازآفرینی محلات از اهرم بودجه استفاده می‌کند تا دستگاه‌های متولی به ساخت‌وساز در این محلات بپردازند و در این مورد نیز در حال تأمین منابع و تزریق به پروژه‌های فعال هستیم.

عشایری ادامه داد: ۲۷۰ میلیارد تومان برای ساخت‌وساز پروژه‌های روبنایی و زیربنایی محلات هدف طی یک سال گذشته اختصاص بافته که از این پروژه‌ها بخشی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر باقی‌مانده آن تا دهه فجر و یا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه صندوق توسعه ملی هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم بانک‌ها را برای اعطای تسهیلات به توسعه‌گران تأمین کند، اظهار کرد: از ۶۰ هزار واحدی که منتظر تأمین تسهیلات است ۳۲ هزار واحد آن به‌صورت خود مالکی و توسط مردم در زمین‌های خود در محلات هدف نوسازی خواهد شد و ۲۸ هزار واحد باقی‌مانده نیز در اراضی دولتی اختصاص‌یافته به این طرح ساخته خواهند شد.

نظر شما