شناسهٔ خبر: 63034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان بیان کرد:

شناسایی چالش‌ها و مشکلات بافت ناکارآمد شهرهای جنوب کرمان

جلسه دوره‌های آموزشی آشنایی با مفاهیم و برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و برنامه اقدام مشترک دهم و یازدهم دی ماه ۹۷با حضور اعضای ستاد شهرستان بازآفرینی پایدار شهر در محل سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی،محمد رضاکرد ساردویی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل با اعلام ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی بازآفرینی شهری گفت: در راستای ارتقای قابلیت زیست‌پذیری شهرها ‌و بازآفرینی شهری در راستای شناسایی چالش‌ها و مشکلات وضع موجود بافت ناکارآمد شهرهای جنوب کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دوره‌ها به تشریح اقدامات و مداخله ها در بافت‌های ناکارآمد شهری پرداخته و بیان داشت:مشارکت شهروندان، فعال‌سازی نهادهای محله‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند منجر به افزایش شفاف‌سازی و تصمیم‌گیری‌های فنی و هزینه کرد مالی در شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در امر بازآفرینی شهری پایدار شود،که قطعا مقوله مهمی قلمداد می‌شود.

در دومین دوره آموزشی به تبیین برنامه اقدام مشترک در جهت برنامه بازآفرینی شهری پرداخته شد که با اجرایی شدن این برنامه‌ها و مشارکت مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌توان به مدلی در راستای توسعه همه جانبه بافت ناکارآمد شهرها دست پیدا کرد. 

نظر شما